Söndagsblogg.

Jag har två traditioner på söndagar. 1: prata med lilla mamma som har telefontid på söndag kväll och 2: att blogga om veckan som gått. Nu blev det ingen mamma idag, för hon är på Kanarieöarna, men blogg ska det väl bli. Även om jag fuskade lite igår. Veckan som gått har varit märklig. Det var första veckan efter lovet, vilket gav en viss trögstart och innan huvudet hade hoppat igång och jag visste ordet av var det fredag! Tiden går fort vill jag lova. Nu i efterhand känns det som att vecka 45 innehöll jobb. Bara. Men så var det så klart inte. Jag tränade någon dag, gick lite på stan någon dag och hade körövning någon dag. Men dagarnas namn har suddats ut. Veckans aha-upplevelse var nog i alla fall efter träningspasset i torsdags. Jag fick en sådan endorfinkick och var så lycklig! Jag försöker att påminna mig själv om det ofta så jag inte kommer ifrån träningen.
På grund av veckans gråhet när jag tänker på den såhär i efterhand, så ägnar jag mig mer åt helgen. Helgen började i fredags när jag kom hem. Vi hade E, M och W här och det var minsann på tiden! Det är så skönt att umgås med goda vänner som befinner sig i samma situation och är i samma skick som man själv när det blir fredag och jobbveckan är slut. Man kan päsa ner i soffan och gäspa åt höger och vänster och ändå ha trevligt ihop. Också blir det inte så sent...



I lördags, igår alltså, var jag ju ensam hela kvällen. M somnade halv 8 och då var jag helt färdig! Jag satt och pysslade lite med fars-dags-present till J och gick och la mig halv 10. Tur det, för vid 2 vaknade M och ville upp. Sedan sov inte jag så hemskt mycket mer, för är det någon som kan krångla runt i sängen så är det M. Hur kan en liten som hon ta upp så stor del av en dubbelsäng? Det i kombination med en obligatorisk oro för J när han kalasar drev iväg min sömn. Och idag var det upp klockan 7 som gällde. Som tur var hade jag en massa tvätt att ta hand om, för mornarna kan bli långa när man väntar. Vid 10 åkte vi till Ängelholm för att hämta J och säga hej till P-L och O och titta in nya lyan. Trevlig fika och sällskap väntade där och halv 1 begav vi oss till nästa ställe, farsdagmiddag hos J:s farmor och farfar. Skönt med lagad mat och någon som lekte med M, för varken jag eller J var särskilt pigga idag, av olika anledningar.



Vi kom hem vid 5 och det var J:s tur att vara M:s passupp, dels p.g.a. att hon suttit fast på mig sedan igår klockan 5 och dels för att hon kommer att göra detsamma imorgon när J ska på fotbollsgalan i Malmö. Jag stängde in mig vid datorn och de där två lekte loss. Jag passade på att prata i telefon. Det är så underskattat! Bara för att man inte hinner ses så kan man faktiskt höras på telefon! Hann med både systeryster och J i Uddevalla och L i Kristianstad. Skönt! Sörjer dock att ingen av dem bor här. Eller vi där. Fast de där 3 befinner sig på 3 olika ställen, så var "där" är vet jag inte.

Nu är klockan 21:08 och vi ska gå och lägga oss. Energi behövs och mycket snurrar i skallen just nu. Anonym blogg hade varit skönt ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0