Blandat med chokladklabb!

Lite blogg såhär från höstrusket. J är och tränar fotboll. UTE! Jag är inte avundsjuk alls faktiskt! Jag sitter hellre här, i värmen med chokladklabb och njuter av sparkar och kväll. Chokladklabb? Vad det är för något? Jo… det är något man bara får äta när man är gravid, typ. För det är sjukt onyttigt, men ack så gott. Jag vet inte vad det är för något som bor i min mage, men jag är så sugen på choklad JÄMT ungefär. (Nu sparkade den så magen bubblar…) Chokladklabb är strösocker, kakao och vispgrädde utrört till en ”smet” typ. Någonting som jag brukade göra hos min mormor när jag var liten, helst med kokt vatten i, så det blev någon form av varm choklad. Men nu är det ingen här som ber mig hälla i kokt vatten, och då får det bli chokladklabb i dess renaste form! Underbart! Igår blev det chokladmousse från ett recept på gräddpaketet… Men det gick inte ner. Det var för mäktigt. Lite konstigt är det, det där när jag är gravid. Jag som aldrig bakar, bakar helt plötsligt! Och jag som inte ätit godis knappt sedan jag blev gravid med M är godissugen KONSTANT nu. Jag säger då det. Tur att jag tränar lite grann, cyklar till och från jobbet (40 min) varje dag samt jobbar på en skola belägen på fyra våningar med trappor däremellan. Jag har blivit så vansinnigt gravid helt plötsligt. Varifrån kom magen? Och livet där inne!? Och ryggvärken, men den skiter vi i. Nog om det. Livet är behagligt. Jag njuter av sparkar som aldrig förr, det är ju så HÄFTIGT! Det börjar hända lite saker på helgerna nu som liksom lyfter hela vardagen, me like. Det hela lyfts ju så klart av att jag fullkomligt älskar mitt jobb och njuter av att vara där varje dag! Sedan att det finns lite moln under veckorna, det hör väl till. Idag har vi i alla fall haft en mysig eftermiddag då jag kom hem lite tidigare än vanligt. Vi var på Galgberget och njöt av höst och varandra. Väldigt mysigt! Sedan begav det sig hemåt till kokt potatis, sprödbakad torsk och smält smör. Underskattad bonnamat…

Upptäcktsfärd i skogen på Galgberget:



Bus med pappa som orkar lyfta hur mycket som helst..:


M blir större och större, pratar mer och mer och är så himla rolig hela tiden! Njuter av henne också. Titta bara vad stor hon har blivit!!


Idag har min lilla tjej flätor:


Dagispersonalen kunde med att fråga om det var J som gjort dem!? Okej att han är ”dagispappan” i den här familjen, det är bara han som lämnar och hämtar p.g.a. bättre tider än jag, men vid frisyrer går ändå gränsen. ;)

Jag har en underbar balans i livet just nu, mellan jobb och familj. Det som inte riktigt får plats är väl någon form av ”fritid”, för när kvällen väl kommer är jag RÄTT trött… det är ju inte bara jag som lever av min energi… Men hellre så här än för mycket av ingenting. Jag tänker inte på hur det kommer att bli när jag ska gå hem igen, det är länge kvar… även om tiden aldrig någonsin tidigare gått så här fort! Det verkar som att jag redan är i vecka 23 till exempel. Jaja. Nä, nu blir det nog lite piano eller pyssel eller…. MER CHOKLADKLABB!


Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm, men tydligen så brukade jag också äta chokladklabb, bara inte haft nåt namn på det. Men grädde blandat med oboy (same same...) svenagott!!! Brukade äta det hos mamma o pappa när ingen annan var hemma! =) Men ärligt, hur faaaan får ni upp flätor i Moas hår!?!?! Snällast i stan. puss på er

2009-10-08 @ 20:11:31
Postat av: johannapannan

ställer samma fråga som ovanstående :-)

söt och stor. tänk vad det gått undan.



och v 23.. gaaah.



kram!

2009-10-08 @ 20:37:12
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Josefin

Haha, du är så rolig när du skriver :) Hoppas att du fortsätter uppdatera lika frekvent som senaste dagarna!

2009-10-08 @ 21:10:48
URL: http://julietoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0