Hej hopp, söndagskväll igen... here we go....

Jag gillar faktiskt söndagskvällar. Kanske för att jag gillar att planera, och vi planerar alltid veckan som kommer på söndagen... Skum anledning till att gillar söndagar?! Kanske. Jag såg en film en gång där de drev med en tjej som, liksom jag, var kontrollfreak. Hon planerade när hon skulle planera. Sådan är jag också! Söndagar planerar vi. Vårt liv skulle liksom inte riktigt fungera om vi inte hade en planeringstid någon gång i veckan.

Denna helg har varit hektisk på ett rätt härligt sätt. I fredags avslutades jobbet vid 14 och bilfärd mot Vaggeryd tog vid, och idag återkom jag till Halmstad vid 15:30. Det har varit en riktigt familjär helg i Vaggeryd, med massor av kalas och kusiner och syskon och badkar och höstlöv och lite jobb... Har jag sagt att jag som relativt ny lärare ALDRIG är ledig...? Förmodligen. Så lite jobb blev det också. Dagen idag ägnades dock åt syster med barn. Det är ju helt underbart att komma dit, kunna sitta ner med en kopp kaffe medan M och systerdottern A stänger in sig på A:s rum och leker... Tänk om vi hade haft 10 minuter promenad dit istället för 1,5 h bil!!! Dödfödd diskussion, just det.
Veckan som kommer är relativt intensiv den också:
Måndag: Jobb till 16, MVC 17 och sen ska maken på fotboll 19
Tisdag: Jobb till 16, kör 18
Onsdag: Jobb till 14, dagishämtning och "hudvårdstjohejsan" 18
Torsdag: Jobb till 14, sen får det nog bli lite träning (och slapp hemmaeftermiddag!!!)
Fredag: Jobb till 16, syskonen hit (alla mina, med bihang) och sen blir det till att lämna M och förbereda kvällen med middag och så allihop för att sedan bege oss (i alla fall den kvinnliga delen av oss) till Ladies night.
Lördag: kommer resten av familjen, alltså mamma, pappa och systerbarnen ner hit och det blir familjär helg på högsta nivå. Igen.
Söndag: Vilket skick kommer jag att vara i nästa gång det är dags att planera?! Vem vet... Den som lever får se. Jag hinner förhoppningsvis blogga någon gång häremellan också.
Hoppas ni står ut utan bilder den här gången, bättre att höra av sig utan bilder än att inte höra av sig alls... eller?
Nu blir det mat framför sporten, Parlamentet och ev. någon film, om jag fortfarande är vaken då...
Förresten har kusinen fått en bebis till. Vilken tur att man är gravid, lagom avis jag hade varit annars... :) Grattis F till lilla Meja i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0