Kommer att gå och lägga mig med skräckblandad förtjusning ikväll...

Ganska snart också. Ska jag gå och lägga mig. Klockan är nu 10 i 8, och direkt när pizzan slunkit ner blir det sängen. För natten till idag var det i och för sig förvisso också sängen, men i vaket tillstånd. M är sjuk. Eller, hon har feber i alla fall. Därav en nattlig sömn på ungefär sammanlagt 1 timma. Mer än så behövs inatt kan jag säga. Veckan som ligger framför är FULL på alla håll och kanter. Ungefär såhär ser det ut:
Måndag: Jobb till 8 på kvällen (inklusiver lektioner, EVK och föräldramöte på kvällen, vilket jag ska hålla i alldeles själv för första gången i mitt liv)
Tisdag: Jobb till 2, eller i alla fall lektioner, tillkommer sedan planeringstid (vilken behövs till 100%!!!). Kören halv 6 - halv 9.
Onsdag: Jobb till 12, eller i alla fall lektioner, tillkommer sedan planeringstid (vilken fortfarande behövs till 100%). Drop-in-fika på dagis, och som grädde på moset kalas för ällingen som fyller år. Jag kommer förmodligen att sitta som en uppstoppad zombie i ett hörn när kalaset väl är igång, men ändå.
Torsdag: Jobb till 4. Mamma kommer hit. *Haaaaaaaaallelujah! Haaaaaaaaaaallelujah! Hallelujah, hallelujah, halleeeeelujah* Eller någon liknande reaktion.
Fredag: Jobb till 2, därefter bär det av till Småland. Det ska bli sjukt skönt kan jag säga. Jag har varit där på tok för lite sedan jag började jobba. Och jag ska inte ödsla tid och energi på att beskriva dödläget med min familjelängtan här. Inte idag i alla fall.
Summa kardemumma av denna veckoplanering är väl på ett ungefär: JAG MÅSTE FÅ SOVA, VARJE NATT. MÅNGA TIMMAR! Spänningen är olidlig.

Helgen har annars varit bra, trots en oväntad öppning i fredags då jag blev inlåst på jobbet. Hur lyckas man? Jag lyckas. J och M stod på andra sidan rutan och pekade. "Maammaaa" såg jag att M sa. Och där stod jag och kom inte ut. For direkt till Falkenberg på vagn-köpar-tripp. Nöjda åkte vi därifrån med en Carena double swing syskonvagn. Den uppfyller nästan alla mina "krav". Allt utom att när bebisen är för stor för liggdelen måste den sitta framåt vilket jag inte gillar. Lösning på detta? Alternativ 1: Då är M så stor att hon inte kommer vilja åka vagn, och bebisen kan då ta över M:s gamla vagn och M får inta ståbräda. Alternativ 2: Om M fortfarande är så lat att hon ska åka vagn får vi väl helt enkelt sälja denna och köpa en syskonvagn där båda sitter mot mig. Det återstår att se. Idag har vi i alla fall presenterat vagnen för dess nya hem. Mest för att se hur det funkar att dra åbäket upp för trappan och få in den genom dörren. Jag ville även känna lite hur mycket plats den tar i hallen. Jag tycker det fungerade över förväntan! Det känns bra.



Efter vagninköpet kom vi hem vid 7-tiden, och heltidsarbetande gravid småbarnsmamma som jag är somnade jag i första bästa plana mjuka möbel vid 7-tiden och vaknade kvart över 8. Då hade min käre make lagat mat och det blev lite Idol innan jag fick fortsätta sova, i rätt möbel.
Lördagen var en duktig dag. Jag handlade, med M för att J skulle kunna göra det han behövde hemma. Vi byttes av och han åkte vidare och handlade lite annat inför kvällen med M så jag kunde baka. Bakade och lagade mat och diskade och bakade, och när "hemma-fru-stämpeln" satt som tomtens OK-stämpel på julafton kom bror med flickvän. Då sov M och vi kunde äta både mat och efterrätt/fika i fred innan hon vaknade. Duktig tjej. Segade ihop med bror och flickvän och donade ännu mer inför kvällen. Bror och flickvän åkte hem, P-L, O och lille K dök upp vid 7. Då sov M för natten (trodde vi) och en trevlig kväll tog sin början. God mat, gott sällskap och någonting på tv som jag valde att ignorera... Mest p.g.a. resultatet. Vid 12 åkte gästerna hem och vid 1 vaknade M och höll sig i det tillståndet med tillägg av feber resten av natten.

Dagen idag har mest varit ett "håll-dig-på-benen-projekt". Men lite har vi fått gjort. På förmiddagen var M så pass pigg att vi gungade lite. Och testade nya vagnen.



Efter att hon sovit middag var hon inte pigg längre, och gnäll har varit dagens melodi. Vi har dock städat och tvättat en del och jag har pulat lite grann med alla miljoner foton och pyssliga böcker med allt möjligt jag har i farten. Det känns bra! M somnade vid 7 utan att fått i sig någon mat (1,5 tänder har brutit igenom idag, därför ingen matlust? Därför feber?) och nu väntar vi på vår mat. Sedan blir det sängen som sagt. Får se om det blir gästrum för min del till slut... I hope not...


För övrigt ser magen ut såhär idag, och nej, jag ser inte ett spöke, jag försöker hålla ögonen uppe i ett väldigt trött tillstånd... ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen min!



Vilken fin vagn, samma som vi har fast dubbel då såklart! Har också reagerat på att när vi väl får nästa barn så måste vi ha ny vagn för att sittdelen inte går att vända (och för att liggdelen i vårt fall hade blockat varukorgen, inte så bra). Men ett alternativ tre för er är ju också att bulla upp så bebis får halvsitta i liggdelen ett tag i början! Men jag minna att Becca fick ha de små framåt också, inte mycket att välja på liksom. Vad fin magen är! O fräckt att du ska eget föräldramöte, varför ska du det? Har klasserna för sig då eller? dina mentorselever? jaja, many questions. PUSS o KRAM PS, är du ledig nåt v 44?

2009-10-11 @ 20:21:34
Postat av: johannapannan

men vad bra om ni är nöjda med vagnen!! super.



och jag tycker du är jättefin! som alltid.



kram

2009-10-12 @ 20:51:32
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Ida

TJOCKIS! Hahahaha....



Du är vacker som alltid min älskling, vi ses på lördag hoppas jag :)

2009-10-15 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0