Smålands nyheter

En liten rapport från Småland kommer här. Vi har det så bra så bra så bra så vi blir alldeles bortskämda! Vi dök hit i torsdags, med tåg. Bara en sådan sak, att få åka tåg, i fred och bara läsa bok och kvällstidning, i fred. Torsdagen gick till att göra det man gör när man kommer hit. Ingenting! Och fikar då förståss... Jag sov massa middag, vilket min kropp tacksamt tog emot och på kvällen blev det ännu mer lyxigt. Jag och J begav oss till Jkpg för "måste-restaurangen" SOYA där vi åt gott och njöt av varandras sällskap. En underbar vintrig promenad trots 3 +grader genom en död stad innan vi satte oss tillrätta i biostolar för 2a gången denna vecka. J hade i och för sig  hunnit med ännu en bio mellan våra två gemensamma... För vår del blev det "Flickan som lekte med elden" och då detta inte är någon recensionsblogg ska jag inte skriva mycket om filmen. Helt kan jag inte låta bli dock. Den var vansinnigt bra! Som tur är har jag läst boken, vilket underlättar när man, liksom jag, har svårt att hänga med in i minsta detalj annars. Vi kom hem till varma nybäddade sängar kvart över 12.

Gårdagen var något mer schemalagd då vi tillbringade förmiddagen hos underbara M som jag bara sprungit på under åren som gått sedan vi slutade gymnasiet. Som tur är med vänner kan man fortsätta där vi slutade ungefär och då våra magar är gemensam nämnare nowadays var det inte svårt att få tiden att gå där inte! Så härligt att ses ju! När M skulle sova middag gick vi på Vgd-promenad "framme" och medan hon sov tiden ut i vagnen på altanen jobbade vi lite, jag och J. Känns det igen att man som lärare aldrig är ledig... ;) Eftermiddagen igår gick delvis åt systersonen H och lite födelsedagsfika där. Tänk så underbart det är att plocka ner M i en sulky och GÅ på 2 minuter hem till syster med familj och kaffe! Jag njöt. En snabbvisit blev det, för halv 5 hade jag minsann bokat baby-titt! Kusinen fick en liten, liten, liten bedårande bebis för två veckor sedan, och en sådan bara måste ju beskådas när vi väl är här! Det är ju så fascinerande!!! Kan man vara så liten? Tydligen. Det är TUR att jag är gravid själv, annars hade det varit jobbigt! Gårdagskvällen bjöd på kalas hos syster för H. Det blev tacos och framförallt mys i soffan med Idol, popcorn, godis och min farmors underbara choklad-banan-tårta. M somnade där och jag också nästan. Det var en trött jag som somnade igår kväll.

Idag sov vi till 10 och vid 13 var vi hos mormor och åt söndagsmiddag på en lördag. Vi, mor, far och syster med familj var där och avnjöt potatis, stek och brunsås. Marängswiss till efterrätt och sedan kaffe och kakor, förståss. Vi är ju i Småland! Det var helt fantastiskt att sitta där och insupa tillvaron, inte "kunna" göra någon nytta och lösa korsord! Njöt av J och av att kunna sitta där och bara vara hänvisade till varandra samtidigt som barnen roade varandra. Halv 6 begav vi oss därifrån för att få lite nytta gjord här hemma hos mor och far. Nu sover M, mor, far och J ordnar med lite kvälls-te och jag ska ge mig från datorn ut i gillestugan. Mys, mys, mys!!!
Lovet springer på och imorgon kväll är vanlig söndagskväll. Det ska bli spännande att se hur det blir att återgå till jobb och vardag på måndag igen. Jag återgår i alla fall som vaccinerad, vilket är skönt att ha gjort trots smärtor i armen vilket lett till att jag bara kunnat sova på höger sida sedan onsdags, men, men.

För övrigt njuter jag av att vara gravid nu när jag har tid att varva ner! Den lever rövare som aldrig förr och enligt "ring-testet" är det en liten kille därinne. Jag och M myste med magen tidigare idag:


Kommentarer
Postat av: lynniea

haha äntligen har jag hittat hit! Jag har letat och letat men inte hittat din blogg!



Gu vilken söt unge du har!

2009-11-03 @ 12:05:44
URL: http://lynniea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0