Söndagsbloggande en måndag!

Så fick det bli när energin och orken inte fanns igår...
Helgen har varit väldigt surrealistisk, inte om den hade infunnit sig i detta skick för tre år sedan, men nu! NU var den surrealistisk! Festande två kvällar i rad var vardag för tre år sedan, men inte nu. Som sagt. I fredags efter jobbet dök syster med man upp och vi förberedde kvällen, lämnade bort M och inväntade bror med flickvän. Kvällen innehöll sedan kinamat, singstar, rödvin, whiskey, cigarrer, Ladies night (för damernas del) och senare utgång i Halmstad.
Karlarna stod för NHL, whiskey och cigarrer:



...och damerna för rödvin, singstar och... jaa... Ladies night!



För att nämna något om Ladies night var det väldigt kul att göra något bara jag, syster och brorflickvän, men just fenomenet Ladies night kanske inte riktigt var min grej. Jag är inte tillräckligt mycket lady för att uppskatta på tok för många småfulla, hysteriskt skrikande, tjejer, oavsett ålder, på samma ställe. Däremot var jag grymt impad av musik och dans! Hade kunnat sitta och titta och lyssna på sådan underhållning hur länge som helst. Men så länge orkar inte dansarna dansa, såklart. Efter showen åkte vi in till stan och sammanstrålade med våra äkta hälfter på nattklubben Bond. Det var inte helt nyss jag var där sist, så det var trevligt. Att komma ut i minglet, inse att det inte är något jag saknar särskilt mycket, dricka en milkshake för 34 kronor och åka hem vid ett-snåret kändes helt okej. Väl hemma hade vi det lika mysigt med udda "efterfestdiskussioner" som sig bör, godiskrig och kollektivtandborstning. Det var första gången vi tre syskon sov över ihop, utan några barn, och då får man gå tillbaka till barndomen.
Lördagens inledning med att gå upp när jag vaknade av mig själv, lägga mig i soffan med en bok, och inte bli tjatad eller klängd på var också värt sitt, trots värsta bakfyllan! (HUR kan man känna sig så bakfull när man inte druckit en droppe?!?!?! Det är för mig ett mysterium.) God frukost tillsammans, och sedan lurade vi iväg min syster till Väla och Helsingborg. Bror, brorflickvän, syster och systerman begav sig. Jag la mig i badet och J åkte och hämtade M hos hennes farmor. Gott.



De kom hem, lite gos, lite bus och sedan sov hon middag när jag hämtade mamma och systers tre barn vid tåget. Kort därefter begav sig även jag och J till Helsingborg där nästa festarkväll snart skulle ta vid. Syster visste ingenting och hade lite smått panik när vi kom till deras hotell med deras packning. Hon som trodde vi skulle vara kvar i Halmstad och ha kalas för alla som fyller år i oktober/november. Ack så hon bedrog sig. Lördagskvällen blev nämligen en överraskningskväll med samma gäng som på fredagen. Denna gång på Wallmans salonger i Helsingborg.



Utsökt mat, vansinnigt bra underhållning och riktigt ös. Vi hade skitkul rent ut sagt! Däremot fick jag en uppenbarelse om mig själv, jag TÅL inte schlager!!! I lagom dos, så länge det var liveuppträdanden, fine, men sen. Jag höll på att gå upp i atomer! Det var nämligen schlagerbar när kvällens underhållning var slut. Jag gick ut. Till slut åkte vi hemåt, väldigt nöjda med både fredag och lördag på samma gång. Syster och systerman begav sig till sitt hotell, jag och J åkte hem till bror och brorflickvän där vi sov.
Söndagen var skön. Vi låg i soffan och bara slappade, åt lite lunch och syster med man kom efter utcheckning. Därefter dundrade mamma, pappa och alla våra barn in och vi hade kalaset som syster trodde skulle ägt rum på lördagen i Halmstad. Livat värre och vi var helt slut.

Kusinerna:



Vi, mor och far begav oss till Halmstad vid halv 6, jag och J i pappas bil och de andra i vår bil med M. Det är LYX att få sitta fram BÅDA TVÅ och kunna PRATA när man åker bil. Tycker jag. Det saknar jag.
Försökte gosa med M så mycket hon och vi orkade igår kväll och pappa åkte hem till Vgd. Mamma stannade kvar. Natten inatt var inte helt rolig, då M vaknade vid halv 2 och gallskrek. Därefter somnade jag inte om på länge, och när klockan väl ringde hade jag varit vaken ett bra tag.

Jobb idag. Inga elever, men ändå. Hade önskat mer planeringstid. Jag blir ju aldrig färdig. Mamma tog med sig M och åkte till Vgd idag, eftersom att jag ska på konferens imorgon-onsdag, så på torsdag får vi träffa henne igen. Jobbigt! Jag saknar henne redan!

Dagen idag har varit väldigt mysig annars, för direkt efter jobbet åkte jag och fikade med E som jag inte träffat på alldeles för länge!!! HUR mysigt som helst! Helt utan barn! Hur ofta händer det?!! När fikan var slut tog J över och vi var på bio. Det var OCKSÅ hur mysigt som helst. Bröllopsfotografen var vi på, och därefter tog vi oss en titt på Halmstads nya café "Roberts coffee". Väldigt nice ställe där vi dock höjde medelåldern, men, men. Cyklade hem, gav maken ny frisyr och nu sitter jag här. Klockan är för mycket och jag har inte packat inför konferensen. Men inatt får jag ju i alla fall sova ostört. Hoppas jag.

Nästa blogg blir nog från Vaggeryd. För dit åker vi när konferensen är över och det lilla lovet vi har tar vid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0