Tipp tapp tipp tapp...

Det känns lite så. När jag cyklar till jobbet och det är mörkt ute och träden sjunger Adventstid för mig på vägen. Poetiskt, inte sant!? Nåväl, julkänslorna kommer krypande i samma takt som löven faller av. Det finns inget så rofyllt som att sitta här på jobbet, helt ensam, med tystnaden och mörkret som sällskap. Det kan bero på den kontrast det blir när allt folk strömmar in och skolan lever igen, det kan ha att göra med att ingen snyter sig i mina byxor när jag sätter mig ner framför datorn här. Vad vet jag?!
Denna vecka ett liv so far. M har varit vaken natten mellan söndag och måndag och även natten mellan måndag och tisdag. Jag var ett vrak dessa dagar kan jag berätta. Tisdagen blev kören inställd för mig p.g.a. nära förestående nervsammanbrott p.g.a. sömnbrist och jag la mig klockan 9. Alldeles för sent för en sådan dag, men ändå. Återbesök för M.s öron vilka hade en inflammation för två månader sedan, men de såg bra ut. Däremot tyckte de att hon hade influensasymptom då hon var väldigt rosslig och hostig. Jag blev rätt skraj där ett tag, jag är ju inte vaccinerad! Men efter lite prat med sjukvårdsupplysningen lugnade jag mig, de trodde absolut inte att det är någon influensa över huvud taget. Då blir man ju sjuk!! Och DET är inte M. Full speta hela dagarna, sömnbristen till trots. Nu har hon dock sovit två nätter i rad och jag börjar sakta men säkert att känna mig som en människa igen. Igår var hon dock hemma från dagis p.g.a. hostan och så. Då var lilla mamma här och var barnvakt. VILKEN lyx det ÄR! Ska återigen undvika ämnet om önskan att ha närmre till mina föräldrar.
Anyway. Gårdagens kväll tillbringades hos en granne på "Mary Kay-möte" eller vad man ska säga. Ganska lyxigt att sitta där och bli omhändertagen och uppsminkad.
Två dagar kvar med jobb innan helg och sedan "lov". I alla fall för eleverna. Jag jobbar mån-ons nästa vecka. Men den veckan ger jag mig på här på söndag kväll som vanligt. Lite bilder då också.
Helgen ska bli härlig och familjär! Morgondagens kväll blir det Ladie´s night med syster och brors flickvän. Men först middag hemma med karlarna också. M ska sova borta, så på lördag blir det sooooooooooovmoooooooooooorgooooooooooooooon. Thank you!
Spöket Laban är galen. Sparkar dygnet runt, jämt. Magen börjar bli stor och jag försöker njuta av den mellan varven.
Nä, snart dags för lektion och sedan lite träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0