En dag i taget!

Ibland finns det en gnutta tid över till blogg, men inte ofta. Nu är en sådan gnutta. Livet rullar på, vi gör så gott vi kan. Just nu är det en dag i taget och nedräkning till bröllopsresa! Det händer inte så mycket här, mer än det vanliga. Jobb, vardagspussel och sparkar. Igår jobbade jag till 4, och hade kören vid 6, och tiden däremellan slog jag ihjäl på stan med min kära familj. Det var tanternas dag på stan tror jag. Först mötte vi en liten tant typ 80+ på sparkcykel!! SÅ roligt! Skulle ju haft kamera liksom. Hon sparkade fram som om inget hade hänt och verkade helnöjd. Hade hon parkerat rollatorn bredvid den och tagit fel? Senare mötte vi en liten hopkrupen tant i helblå dress och stor, blå hatt med rollator varpå M pekar på henne och säger "Mamma!". Ehh... nja... tack ska du ha, men kul var det! Vi var på date också alla 3. Åt gott på uteservering, 2 för 1. Ekonomiskt! Välbehövligt ekonomiskt eftersom att pengar är något som inte riktigt existerar i vår värld. Fick fotona från bröllopet igår... och de 7000:- hade ju suttit fint någon annanstans. Men, men. Tur att vi jobbar och drar in lite. J fick samtal från sin rektor häromdagen som erbjöd honom utökad tjänst. Nu blir det plugg 100% och jobb 50% för hans del. Som sagt, en dag i taget. EN. Idag har jag haft syster och systerdotter här. Jättejättejättemysigt! Bara ha vardag ihop! Jag lider något fruktansvärt över att bo så långt ifrån min familj. Går inte att beskriva. Men det är ett död-läge, för jag vägrar flytta härifrån, och de vägrar flytta hit. Så så var det med det.
Nä, nu blir det Idol. Om jag håller mig vaken. Imorgon blir det träning innan jobbet. Skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0