Back in business

Då var vi tillbaka där vi hör hemma efter nästan en vecka i Vaggeryd. Jag hade kunnat slänga upp lite bilder från de dagarna, men det går inte välja bland alla, så jag struntar i det. Det var bra dagar i alla fall. Dock är den servicefulla tiden slut nu då lilla mamma fått börja jobba igen. Det är alltid lite vemodigt att åka därifrån, framförallt för att det känns tungt att ro livet i hamn när man ser det från andra sidan. Nog om det. Nu är nu och nu är Halmstad. När man är i det så är det inte så farligt. Igår kom vi hem igen och det känns bra att vara hemma. Idag har vi haft en riktigt mysig familjedag trots en jobbig natt. Molly strular och Moa är vaken nattetid. Igår kväll satt vi med varsin i knät och försökte få i oss lite mat. Fredagsmys på högsta nivå... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt alltihop, så jag gör både och. Men idag är det lördag! På förmiddagen tog vi oss in till staden för att göra några ärenden men mest för att få se lite liv! Lite människor och sol! Underbart! Vi lyxade till det med lite lördagsfika på torget innan vi gav oss hemåt.



Efter lunch och vila packade vi ner vårt liv och gick till Sannarp för att kika på lite fotboll. Riktigt mysigt faktiskt! Moa hade en boll med sig och till och med jag spelade lite med henne! Som pricken över i´t blev det utomhusmellanmål på hemvägen. Mys!



Eftermiddagen och kvällen har varit lugn. Moa somnade i min famn 10 i 7. Jättetrött och i stort behov av närhet även hon. Efter smörjning nummer 4 med torktumlarvärme somnade Molly så gott så det gick att lägga henne i sängen där hon nu legat sedan klockan 8! Lyxigt värre har vi alltså haft två timmar i soffan utan barn. Nu ska jag ta tillfället i akt och gå och lägga mig. Jimmy ska fördriva tiden framför tv:n med el clasico. Det passar mig perfekt, för vaknar Molly så vet jag var hon ska tillbringa tiden framåt...
Imorgon blir det grillpremiär här i Halmstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0