Här sitter jag och dricker kaffe!

Sådär helt apropå som om ingenting hänt sitter jag här och avnjuter dagen. Dagen som hittills varit till belåtenhet. Inatt åt Molly en gång, klockan 3. Jag gick upp vid 7 idag. Då sov alla. När Jimmy kom upp åt vi frukost och när jag tittade in till Molly hade hon morgonmöte med Laban och gänget över hennes säng. En liten solstråle! När hon var smord och påklädd tassade vi in och väckte Moa som sovit heeeeeeeeeeeeela natten i sin nya säng! Visserligen från klockan 21 igår kväll, vilket är något sent tycker jag, men i alla fall! Frukost för tjejerna och sedan trask-iväg till dagis. Inget gråt, "titt-ut-bus" i fönstret vid hejdå-vink tack vare att rätt fröken var på plats idag och nu sitter jag här. Jag har diskat lite, jag har listat lite och snart blir det bvc. Molly sover utanför dörren. Tack loftgång! Det här med att lista är nog min räddning, kontrollfreak som jag är. Om jag bara har livet uppskrivet det som "ska" göras, slappnar jag av. Och det är inget som "måste" göras, utan sådant jag vill. Till exempel plocka igenom köksskåpen för att se vad som döljer sig därinne. Det blir ofta så när jag flyttar att jag ställer saker på ställen "så länge" och sedan blir de kvar där.

I tisdags kom vi tillbaka från Vaggeryd. Vi hade en härlig helg där med lite all möjlig sysselsättning. Moa hjälpte t.ex. mamma att putsa fönster. Det gick väl helt okej till en början... tills Moa tvättade landet och fönstret om vartannat...



Varje dag inleddes även där med att marinera Molly, vilket gett fin-fina resultat! Hon är nästan sådär len och go som vilken bebis som helst nu! På med smörja och sedan en bakduk!


Från Vaggeryd tog jag med mig syster och systerdotter. De stannade här tills igår. Det är alltid så när jag kommer hem att jag ser massa saker jag vill göra och strukturera om hemma, också blir jag bara frustrerad när livet i allmänhet slår undan benen. Det finns inte tid, det finns inte pengar. Jag vill fixa i hallen, på balkongen och allmänt här och där. Jag får helt enkelt nöja mig med att skriva upp det på en lista!
För övrigt fick Moa med sig ny säng från Vaggeryd och hennes rum känns helt plötsligt mycket större.


Tårarna var många igår när favoritkusinen Alice åkte hem men idag var hon på kanonhumör stora lilla tösen. Nu blir det bvc för mig och lilla M och sedan får vi se vad på listan som bockas av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0