Jag är omodern.

Jag laddar inte ner musik eller film, jag har ingen mp3-spelare, jag kan inte surfa från mobilen, jag bränner ut foton på skivor och jag har fortfarande ett ordentligt gäng vhs-filmer hemma. Tekniken gick om mig någonstans när internet fyllde två år. Och jag bryr mig inte. Jag skäms inte över att erkänna att jag så sent som förra veckan köpte en cd-skiva. Så det så!
Nu är vi i Vaggeryd och har det bra. Som kontrast till vårt vanliga liv är det helt okej att vara här några dagar, men oroa er inte, det ger ingen "här-vill-jag-bo-för-evigt-känsla". Jag njuter när jag är här, men det är också allt. Jag sörjer närhet till familj när jag åker härifrån, men vill inte vara en del av det småsamhälleliga "Jag vet vad du gjorde förra sekunden". Det vet ju i och för sig alla om alla tack vare facebook och bloggar nu för tiden, men då väljer jag vad jag vill att andra ska veta. Kanske har jag för mycket fördomar om små orter vad vet jag. Men jag vet att jag inte vill bo i en. Jag älskar min stad och hade det inte varit för att Jimmy aldrig någonsin bott någon annanstans hade jag lätt kunnat tänka mig att bo där för alltid. Det kanske vi gör ändå i och för sig, men det hade nog varit nyttigt för honom att bli tvungen att vara helt ny i en stad med allt vad det innebär.
Jag tänker lite "högt".

Här pluggas det för fullt. Från Jimmys sida alltså. Jag gör inte så mycket mer än är mamma och umgås med familjen. Lite kort har blivit inklistrade, annars ingenting. Vi har firat systerdottern och försöker få lite motion när vi inte behöver ha barnen med oss. Det är väldigt skönt att gå en riktigt rask långpromenad UTAN att behöva hålla fast i en vagn utan kan veva på med armarna också... Eller slippa gå tre steg fram och fyra tillbaka för att plaska i en vattenpöl, komma på att vi glömt gummistövlarna och bli tvungna att gå hem igen.

Nog om det. Här händer lite grejer också, men det är sådant som i nuläget hade fått avhandlats i en anonym blogg och någon sådan finns ej att tillgå för tillfället. Mer om det när det är officiellt :)
Nu blir det badkaret. Utan att behöva hålla öronen öppna för eventuellt nattvakna barn. Det finns några sådana även här tydligen... Två för att vara exakt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är nog ännu mer teknikvägrare än fej, har ju inte facebook ens ha ha! Och har inga planer på att skaffa det heller hi hi. Njuter av min anonymitet:)



Ha det bäst!



Kram

2010-04-07 @ 19:36:00
Postat av: ellen

du glömde att du använder OVERHEAD ist för powerpoint fortfarande;)

2010-04-09 @ 09:47:21
URL: http://snellen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0