Jag kommer leva länge!

Idag när jag fick lite egentid att åka och handla (jag vet, man prioriterar om egentid när man har småbarn), hörde jag en "leva-länge-lista" på radio, och jag uppfyller varenda punkt! Man ska, för att leva länge enligt denna lista göra följande:
*Ha tre nära vänner
*Inte röka
*Vara gift
*Bli lagom rik
*Ha ett bra sexliv
*Få i sig d-vitamin
*Sova 7 timmar per natt
*Äta frukost
*Ha en akademisk examen
*Vara optimist

Det känns ju positivt! Sedan är ju allt relativt när det gäller vad "lagom" rik är till exempel... Men vi lever ju inte på socialbidrag, och vi sparar faktiskt ganska duktigt varje månad med tanke på vad som kommer in på kontot. Eller om det där med 7 timmars sömn räknas även om man är uppe en gång mitt i? Våra kära barn sover såhär nu för tiden:
Moa: somnar allt från 7-9 och sover till ca 8
Molly: somnar 8-9, äter 3 och sover till ca 8
Nog om det.

Idag är det fredag, och för vanligt folk, utan småbarn, en firardag! Tack vare vädret ignorerar jag detta faktum. Vi började dagen på öppna förskolan och detta gjorde Moa snortrött, så efter att ha hållit henne sysselsatt med att baka mamma och pappas efterrätt för kvällen och rensa kyckling till lasagnen som nu står i ugnen somnade hon på 5 minuter i sin nya säng. Det är FRIDFULLT att titta på ett barn som sover! Men jag kunde slita mig. Jimmy marinerar Molly för tillfället och snart blir det fredagsmys i soffan. Jag tänker inte göra mer nytta än jag redan gjort idag. Jag är mamma och hushållerska idag hittills. Emellanåt trivs jag med det. Det gör mig rädd. Antingen har jag vant mig och accepterat mitt "öde" eller så har jag gett upp... Det är olika dag till dag. I vilket fall som helst så tokälskar jag mina underbara döttrar som är så harmoniska och goa båda två! Och roliga! Framförallt Moa. "Det är faktiskt mina lökar" stod hon och sa en miljon gånger när vi skulle laga mat...

Annars händer det stora saker här runt omkring oss. Moas kille Wilmer har blivit storebror till en liten Ronja! Välkommen till världen du underbara söta lilla! Jag blir så avundsjuk när jag pratar med den nyblivna tvåbarnsmamman som ligger på BB. Även om det bara är 2,5 månader sedan jag själv var i samma sits! Förmodligen är jag inte färdig...

För övrigt har vi ett rätt körigt liv framöver, framför allt helgerna som ser ut såhär:
v.18: spex, brors födelsedag och Mollys dop (vi har bara bjudit familj och släkt denna gång, så ta det inte personligt ni andra)
v.19: Jimmy är i Danmark onsdag-söndag (hur tänker han då? Åka iväg 5 dagar när det brinner i uppsatsknutarna?!!? jaja... han är man. Män är begränsade i huvudet har mina goda vän Elin lärt mig. Detta faktum gör det lättare att stå ut med dem...)
v.20: Barnkalas och släktträff
v.21: Moa fyller 2, kalas, kalas, kalas, mors dag, tjejernas gammelfarfar fyller år
v.22: Jimmy tar examen
v.23: Min kusin tar studenten, vi har bröllopsdag och mormor fyller 85
v.24: Fotbollstränarfest med fruar och allt
v.25: Midsommar, tjejernas gammelfarmor fyller år
v.26: åker till Öland
v.27: kommer hem från Öland
Och dagen därpå börjar Jimmy jobba...

Nä, nu blir det en stor fet whiskey för min stackars hals som gör snoreont! Vilket jag väljer att ignorera så mycket jag bara kan... Och vad gäller det där med egentid på Ica, undrar om någon blir sur om jag tar med mig en termos kaffe och en solstol och sätter mig och läser en tidning där nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej darling! Härligt ni har det! Sömnen verkar ju fantastisk måste jag säga!



Du, vill bara säga att vi planerar ha lite midsommarfirande här...om det är nåt som skulle intressera herrskapet? Hade varit jättekul...PUSS

2010-04-30 @ 22:22:53
Postat av: Tessan

Vilket roligt inlägg. Känner mig ganska lik dig när det gäller det där med att gärna göra listor likt din "upptagna-helger"-lista. Och jag tror också att jag kommer leva länge nu när jag läst vad du skrev :-)

2010-05-01 @ 21:36:30
URL: http://www.krokkofin.blogspot.com
Postat av: Elin

Jajemän! Så sant som jag har sagt;)



Vad sägs om en dejt typ nån gång vecka 19?



Kramar

2010-05-02 @ 22:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0