Lägesrapport

Här finns ingen bloggtid nu för tiden... Detta beroende på äldsta dottern som inte somnar på kvällen, och när hon väl somnat vid 21:30-tiden är jag så slut och på så dåligt humör så bloggande inte riktigt står högst på listan. Läget är annars bra och under kontroll. Molly äter och sover och är nöjd och ökar i vikt. Det enda som är kvar är hudproblemen som nu avancerat till korticonnivå. Jag visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta när BVC-Karin föreslog följande dagsrutin vad gäller smörjan:
Följande ska genomföras tre-fyra gånger varje dag med start när vi går upp på morgonen:
1: smörj med Mildison och låt det torka in
2: 30 minuter senare, smörj med Miniderm
Då undrar jag hur detta passar in i vårt vardagsschema som innebär dagislämning ungefär när dagens första smörjning ska ske, promenad när andra smörjningen ska ske, utelek med Moa ungefär när tredje smörjningen ska ske och den enda som skulle kunna passa är kvällssmörjningen när Moa skriker sig fördärvad p.g.a. sovvägran... Mmm... Jag förhandlade mig till följande:
Morgonsmörjning:
Mildison och sedan Miniderm
Lunchsmörjning/någon gång på dagen:
Miniderm
Kvällssmörjning:
Mildison och sedan Miniderm
Vi får se hur det går.
För övrigt flyter vardagen nu och Moa är hur harmonisk och go som helst även om hon kläcker vissa obegripligheter emellanåt. T.ex. att mamma inte kan åka rutschkana p.g.a. att "mamma har en stor jumpa"...
Hon leker på som bara den och tjatar med sig själv och hjälper mamma i köket:


Dagen idag har varit bra. Jag gick upp 06 för att få den där egentiden jag missar på kvällen och det var underbart att sitta och äta frukost ensam med Jimmy innan han åkte till jobbet och innan barnen vaknade. Sedan hade jag lååååååååååååång tid på mig att göra båda i ordning innan dagislämning. Idag hade jag hunnit både Mildison och Miniderm LÄTT. Lämnade Moa, gick till BVC (tar 45 min.) och gick sedan till stan och inhandling av attiraljer nödvändiga för att fira. För det ska vi göra ikväll! ;) Buss hem och när jag hämtat Moa från dagis kom svärmor och hälsade på. Fika och massa prat och sällskap!!! När hon åkte vid 17:30 tog hon med sig Moa för övernattning. LOVELY!!! TACK! Så ikväll är det bara jag, Jimmy och Molly, och hon har ofta den goda smaken att sova i sin säng kvällstid. Så ikväll blir det god mat och dricka, hockey och firande. Av vad? Det tar vi när det blivit officiellt till 100%... ;)
By the way så ser Molly ut så här nu för tiden:

Kommentarer
Postat av: Pia

Du är så lurig.... men får man gissa så gissar jag på ngt som har med boende o göra. ?

Grattis till vad ni än firar iaf :)



Hoppas Moa kommer till ro på kvällarna snart. Säger som du sagt till mig en gång. Det går över så småningom...



Ta hand om er!

2010-04-22 @ 20:24:30
Postat av: Jossan

Verkligen lurig...och jag är ju inte så värst nyfiken som du vet :) Gissar att det har med jobb att göra :) Hoppas vi kan ses snart! Ha så mysigt i Vaggeryd i helgen och kämpa på med allt smörjande! Kramar

2010-04-22 @ 21:27:59
Postat av: Linda

Jaha, mina två gissingar var tagna, men jag kan inte komma på en tredje, så jag väljer att vänta ivrigt! =) Mycket spännande, som alltid. Så dramatiskt, släng ur dig för faaan, haha !=) kram

2010-04-22 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0