Pizza, glass, ost och choklad!!!

Ibland kan jag inte ta vissa frågor. I måndags till exempel, på BVC, råkade Karin fråga den oskyldiga frågan "Hur är det?" varpå jag bryter ihop. Och bara skakar på huvudet. Vi sover inte, Molly är aldrig nöjd, hon är prickig och torr över hela kroppen och går inte upp i vikt över huvud taget. TROTS att jag ammar och ammar och ammar. Jag är ett vrak. Summan av detta blir beslutet att sluta amma. Det känns som ett bra beslut! Jag orkar inte med. Det hade varit en helt annan femma om Molly mådde bra, ökade i vikt och var nöjd, men nu är/gör hon inget av det. Där av detta beslut. Så nu kan det se ut såhär hemma hos oss;


Mycket trevligt! Speciellt nattetid...
Efter detta lilla ihopbryt ryckte min personliga ängel Pia in. Hon tar tag i saker när jag står som ett kolli och bara skakar på huvudet. "Vi kommer och hämtar Moa, så får hon vara hos oss ett par dagar så ni kan komma i fas och vila upp er!" Tack, ja tack!



Så i skrivande stund ligger Moa förmodligen i Alice´s säng i Vaggeryd och sover och jag har gått från "körd i botten" till "jättetrött". Absolut ett steg i rätt riktning. Varför vara mer duktig än jag klarar av?! Hur bra mamma är jag då? Vi håller alltså på att lära oss hur mycket och hur ofta Molly ska äta nappflaska medan Moa får 100% uppmärksamhet i Smålands skogar. Också passar hon väl på att ställa Alice´s saker i oordning också kan jag tro...


För övrigt har jag passat på att få i mig både pizza, glass, ost och choklad. De två sistnämnda hos en annan ängel, nämligen min underbara granne som alltid, alltid, alltid välkomnar mig och min skrikiga avkomma... MEN! sedan flaskan kom in i bilden har hon blivit betydligt mer nöjd! Hon kan sitta SJÄLV i babysittern och kika runt omkring. Inte så att jag brukar sitta med henne I babysittern, men ja, du fattar....  Hon skrattar, pratar och är allmänt nöjd! Ett betydligt bra val att sluta amma då! Trots ömma bröst... Men det ger väl sig.

Tiden har i alla fall utnyttjats på bästa sätt idag. Jag och Molly låg i sängen till 11:30, sedan låg vi i soffan och tack vare att jag är så slut ignorerade jag disk, tvätt och städning och prioriterade Molly-gos och "Vänner".
Tur att det finns änglar i min omgivning! Imorgon kommer stora lilla tjejen hem. Skönt, för jag saknar henne!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad skönt att eran lilla tjej verkar må bättre nu, var nog ett klokt beslut att gå över till flaskan...man kan inte amma till vilket pris som helst, det är inte värt det!

Tycker att det är starkt av dig att erkänna här att det är jobbigt och att du inte orka(de) mer! Är så många som bara är posetiva och dom har det minsann aldrig jobbigt, det är bara 110% lyckligt att ha barn (jag tror dock inte på dom som säger så)

Även skönt att höra att ni har folk omkring er som ställer upp, det behövs ibland och de personerna är guld värda!

Hoppas att allt blir bra med eran lilla och att hon slipper utslag och att hon (och ni) får sova på nätterna.

Kram

2010-04-15 @ 01:11:15
URL: http://sandrasyren.zoomin.se/blogg.html
Postat av: johannapannan

Bra!!

kram

2010-04-15 @ 07:58:47
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Linda

Låter välbehövligt Tilda! Och choklad är ju aldrig fel! Mums! Förresten, finns det inte sånna där tabletter att ta för o stoppa mjölken? kram kram

2010-04-15 @ 08:37:02
Postat av: Pia

Skööönt !! Hoppas lilla tjejen mår bättre o ökar i vikt snart. Och njut av din pizza med ost o choklad. Det är du värd!!!

Förresten jag tog sånna piller som Linda skrivit om. Hade ju svårt att få slut på mjölkstockningar trots lite mjölk. De funkade hur bra som helst. Snabbt o enkelt men man skulle ju ha en förklaring till varför man skulle få dem utskrivna. Hoppas det går bra o brösten sluta ömma snart!



Ta hand om er !

2010-04-15 @ 20:35:51
URL: http://pialena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0