Utgå från ingenting

Promenaden härom dagen med Emelie innehöll en del mammafilosofi. Man blir så klok när man blir mamma förstår ni... Hemligheten i att kunna tycka att livet och situationer är överkomliga är helt enkelt att utgå från ingenting. Då är allt, utöver "ingenting", ett plus. Till exempel det här med nattsömn. Om jag utgår från att jag kommer vara vaken hela natten är varje minuts sömn ett plus! Även om det sammanlagt bara är två timmas sömn, så är det två timmar mer än jag utgick från. Är du med? Samma sak om jag utgår från att inte få något gjort alls här hemma, då är varje diskad kopp en seger. Nog om det.
Vi har det riktigt mysigt här för tillfället. Över lag alltså. Framförallt en dag som den här då Jimmy varit ledig. Underbara Moa, som för övrigt bara pratar och pratar och pratar och sjunger och pratar och sjunger och sjunger och pratar, har haft påskfest på dagis idag. Här är hon på väg! Måste bara ha lite dricka först...

När det är påsk är det maskerad, och p.g.a. att vi inte äger påsk-kärring-kläder fick hon klä ut sig till något annat, nämligen tårta! Så söt och god så man vill äta upp henne!


Under tiden påskfesten höll på passade vi på att åka in till stan en snabbis för att uträtta några ärenden. Som jag önskar att jag hade råd att köpa det jag hittar! Att inte behöva titta på prislappen. Att slippa tänka efter en extra gång om jag verkligen behöver just den där tröjan. En lyckad runda på stan för mig är en runda då jag tittat igenom varenda affär och konstaterat att det inte fanns någonting jag vill ha. Då är jag nöjd. Som det nu är blir jag bara på dåligt humör av att gå på stan och inse att jag inte har råd med någonting. Bättre att hålla sig därifrån.

I eftermiddag har vi varit på födelsedagskalas! Jimmys kära mor fyller år minsann. Tyvärr kunde jag inte äta den jättesöta kycklingtårtan, men det var lyx på högsta nivå ändå för mig eftersom svärmor fått tag på mjölkfria bakelser! Tack snälla för det! :) Än så länge står jag ut med mjölkfritt, men jag saknar ost... Fast inte på bakelser då nä...

Moa posear i mössan från favoritkusinen.


Väl hemma tankade jag Molly och skickade iväg henne med Jimmy för att handla hamburgerbröd. Jag och Moa fick kvalitetstid och jag nattade henne. Lille katt är dagens sång och jag sjöng den i 20 minuter. Sen sov hon gott och jag ställde mig och stekte hamburgare. När även den vuxna delen av lägenhetens invånare var mätta och belåtna rakade jag av Jimmy håret. Så nu leder han gå-ner-i-vikt-tävlingen här hemma för han blev 5kg lättare, jag lovar!

För tillfället har vi en disktrasa som det står "Din mamma jobbar inte här", vilket är lite komiskt eftersom att min mamma faktiskt befinner sig här ganska ofta och då jobbar hon faktiskt här. Tisdag till onsdag denna vecka har hon varit här och gjort mig sällskap och skött markservicen. TACK för det! Dessa dagar flöt på och det kändes som om jag bodde i badrummet även då. Molly verkar tycka det är helt okej att ligga i tropisk värme och bli masserad och insmord. Emellanåt så okej att hon somnar...


På tal om henne var vi på läkarbesök idag. De var jättenöjda med hur huden reagerar på att bli smord 4 gånger om dagen så det måste vi fortsätta med. Vikten är sådär tillfredsställande, men hon minskar inte nu i alla fall. Vi tar en vecka i taget och matar och matar och matar och hoppas på det bästa helt enkelt.

Lite mer nöjd har hon blivit emellanåt. Delvis tack vare ett lyckat inköp bestående av musikmobil över sängen. Det kändes helt overkligt att hon faktiskt låg nöjd och lycklig i sängen och bara tittade. Och helt plötsligt hade hon somnat! Me like.


För tillfället sitter hon och gnäller i bärselen på mig och det är väl dags för mat igen... Glufs glufs! Så jag får väl helt enkelt ta och önska Glad Påsk från oss så länge, så får vi se när jag lyckas hamna här nästa gång!
GLAD PÅSK!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0