Dum, eller trött, eller?

Trötthet föder dumhet. Jag är båda delarna idag. Sedan natten till onsdag har vi varit "bortskämda" med att få sova relativt i fred, så när vi inatt helt plötsligt fick tillbaka vår krångelmaja är jag trött! Och därmed även dum. Det känns så i alla fall, trots att jag kan alla gåtor på "Fångarna på fortet" som går i bakgrunden. Ny vecka nya möjligheter och imorgon påbörjar Jimsan sysselsättning två, utöver heltidsjobbet, nämligen högskoleutbildning. Varför inte liksom?! Fotbollstränare ska han bli. Hoppas inte att han lyckas nå så långt som han vill, för jag vill inte bo i England. Det regnar i England, alltid. Dessutom vill jag inte vara lyxhustru, jag gillar inte att gå hemma. Jag har inget att göra. Idag när vi tjejer var ensamma lekte de små för fullt för sig själva och jag, jag hade ingenting att göra! VILKET omvänt problem mot hur det brukar vara! Jag föreslog att gå ut och sparka fotboll, men utan gehör. "Jag ska bara diska färdigt först mamma". Till slut byggde jag en koja. Det var intressant. Kul, då fick jag lite sällskap. Problemet är att jag utgår från att jag inte kommer att få någon tid till någonting, och då när tiden helt plötsligt kommer, så har jag ingen aning om vad jag ska börja med. Jag får helt enkelt dra fram något projekt så det bara är att fortsätta där jag slutade när tid dimper ner. Lagen om all jävlighet säger ju att OM jag har en massa planer finns det ingen tid alls... Nog om det.
Töserna är så härliga så nu för tiden. De leker nästan till och med med varandra. Eller i alla fall parallellt. Moa leker, Molly tittar på och försöker vara med. Och nu stannar hon inte där man sätter henne. Molly "alltid på väg" Karlsson...


Det går att få henne sitta still. Om någon håller i henne.


Men släpper man, sticker hon.


Idag har Moa varit på dagis. Hon vill inte stanna kvar när vi kommer dit och hon vill inte gå hem när jag hämtar henne. Det är väl så det ska vara. Långpromenad i absoluta favoritvädret (sol, klar luft och 14 grader) och sedan hem i lugn och ro med enbart ett barn. En massa foto-göra på datorn blev gjort, ungefär hälften kvar, och aldrig tar det slut. Men det är självvalt. Jag gillar foton. Eftermiddagen från dagishämtning via mellanmål har ägnats åt veckohandel utan pengar på Icakortet för mig, fotbollsträning för Jimmy och kvällsfix och nattningar. Nu, när klockan står på 20:55 vet jag inte vad jag ska göra. Luften går ur när dagens energikällor sover. Läsa lite. Klura lite på hur man lägger upp videoklipp på bloggen. Får nog bli att lägga helgens bröllopssång på youtube-kontot istället. Mmm... Imorgon, ensam 07:30-19:30. Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0