Efter 8 hos mig!

En gång i våras, tror jag det var, satte jag upp en regel som jag bestämt mig för att hålla även nu. Efter klockan 20:00 ska jag INTE göra någon som helst nytta. I alla fall inte hushållsgrejjer så som diska, tvätta, plocka, städa, byta lakan, you name it. Allt det där som aldrig tar slut. Så nu, när klockan är 20:25, sitter jag med gott samvete framför tv:n och gör INGENTING. Känner du hon som plockade ihjäl sig? Hon dog. Och det kan vi hoppa över. Min dödsorsak kommer vara sömnbrist. Natten i korthet: Molly vaknade 22 som väntat. Krångel hit och dit, mat, ny blöja, av med pyamas, byta napp, alvedon och tjo och hej. 01:30 gav Jimmy upp och la sig i Mollys rum. Molly fortsatte. 06:00 tog jag min kudde och gick ni och bytte med Jimmy så jag fick sova till 7:30 när han åkte. Inatt ska hon sova BRA. Så det så. Kvällarna kan jag i alla fall inte klaga på. Nattningsrutin för båda töserna sitter *peppar peppar* och när klockan är 20 dimper vi ner i soffan och töserna sussar gott. Njuter av det som avnjutas kan. För övrigt har jag klarat av hemmafrurollen kanon idag tack vare en paus mitt på dagen. Jimsan dök hem från jobbet 13:30 och skulle sedan åka iväg 16:00. Tiden däremellan tillbringade jag på gymmet. LOVELY! Under fotbollsänkatiden hade vi myspys, vi tjejer. Vi satt vid bordet och pysslade och lekte och ritade och tyckte att livet var ganska bra ändå. Om bara nätterna kunde haka på den trenden. Molly börjar förresten bli stor. Det senaste beviset på det är vår hall.

Vem kan ana att där står en syskonvagn? Nu är liggdelen borta och sittdelen i istället. Jag gillar inte riktigt att Molly försöker häva sig ur när hon sitter i liggdelen eftersom att hon totalvägrar att ligga i den... Idag kom hon även på ett annat nöje. Att ta sig fram till köksbordet och dra i duken... Vi lär nog få att göra med henne även på dagarna i framtiden. Kanske ska vi vara nöjda så länge hon "bara" ställer till det på nätterna...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

♥ ♥

2010-08-25 @ 17:08:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0