Jag igen!

Klurade inte ut hur man lägger upp filmer här på bloggen, så jag droppar länken till en av låtarna från bröllopet i lördags. Jag ska lägga upp låt nummer två inom kort.

http://www.youtube.com/watch?v=601_bk-ha5A


Förresten har jag hittat en sysselsättning här i soffan, rensa "vänner" på facebook. Jag läste en intressant artikel i en tidskrift härom dagen där det stod om vilka olika kategorier människor det finns på facebook om man tittar till vad de skriver i sin statusrad. En kategori, som jag insåg att jag har en del av, är de här som det alltid är så synd om. Hela världen har gått under, varenda dag! "Otto är sjuk, bilen på verkstaden, jag börjar bli förkyld och dessutom regnar det!!!" är ingen ovanlig status för en sådan facebookare. Självklart kan man ha en dålig dag, men det finns dessa som verkar gå igång på att tävla om att ha det värst. Dessa facebookanvändare tar fruktansvärt mycket energi och jag kan vara utan att veta hur illa det är just idag. Är det dessutom någon jag aldrig någonsin skrivit någonting till känns det lite onödigt att ha denna någon som "vän". Så även med många andra. Man addar folk hit och dit som vänner bara för att man råkat vara på samma fest för hundra år sedan eller bott på samma gata på stenåldern, eller har varit tillsammans med någons kusins kompis på mellanstadiet. Men det är ganska få av mina (för tillfället 700!!) facebookvänner som jag faktiskt har kontakt med, eller skulle kunna tänka mig att skriva med någon gång då och då, därav kvällens påbörjning av rens. Nog om det. Snart bok och sängen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig om att man kan ha en dårlig dag men varför gnälla en massa hela tiden om de på facebook.

2010-08-30 @ 22:46:52
Postat av: Josefin

http://julietoscar.blogg.se/2009/july/till-malinpalin-och-anniepannie.html Så lägger man in filmer på sin blogg :) Vad fint du sjunger och spelar!

2010-08-31 @ 17:53:24
URL: http://julietoscar.blogg.se/
Postat av: Jea

Haha... Kan inte låta bli att le när jag läste om "de där" gnälliga fb-vännerna. Ja, så är det! Superkul o läsa Matilda!! O tack att jag fortfarande får va din fb-vän... ;)

Va gäller senare inlägg (som jag oxå läste nu!), så håller jag oxå med!! :) De är inte spec lika... En du (farbror LG ;)) och en Jimmy skulle jag tro! :)



Lycka till med ditt/ert sovande! Det blir bättre...



Kram

2010-09-01 @ 15:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0