Nu

Också lägger vi oss 21:30 och vaknar ett hundra gånger och klockan 2 får vi in en gallskrikande Moa till oss och hon väcker Molly som just då för ovanlighetens skull sover. Sedan har vi båda inne i vår säng, Moa sover, Molly krånglar, jag lägger mig med fötterna på kudden för att kunna ha Molly jämte mig i mitten av sängen utan att hon ska väcka Moa. Molly krånglar, skriker och bökar och Moa sparkar. Vid 5 går jag in till Mollys rum och försöker krama ur några stackars droppar nattsömn i gästsängen i hennes rum, med henne bredvid mig. 20 minuter i taget kanske, är hon lugn. Sover lite. Klockan 7 ger jag upp och går upp. Vaken 2 dygn i sträck. Typ. Men ändå måste man fungera. "Vi delar upp nätterna, han tar 3 av veckans 7 och jag tar 4." M... Fint. Men om båda barnen är vakna då? Tar man båda barnen själv 3 eller 4 nätter då? Inatt tror jag jag ska sova i sovsäck ute på innegården. Tilläggas bör att Molly igår sov en timma på dagen, så någon chans till sömn på dagtid finns inte.
Trött. Om någon undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0