Om ingenting

Jag har så många idéer så ofta om saker som ska bloggas om, men det blir inte riktigt av att jag kommer till datorn när idéerna kommer. Så nu blir det blogg om typ ingenting, för jag kommer sällan ihåg det där underfundiga jag skulle bloggat om när jag väl sitter här.
I soffan bredvid sitter Moa och ser på tv, i sängen i sitt rum ligger Molly och sover och i frysen är mitt senaste experiment citroncheesecake. För längesen hade jag ett favoritrecept på något sådant, vilket försvunnit. Men nu tror jag att jag hittat något liknande på nätet och väntar med spänning på resultatet efter 5 timmar i frysen. Det stör lite att mitt nya liv inte innehåller citroncheesecake, så vi får väl se vem som ska äta upp den. Smaka måste jag väl ändå få göra... eller?
Annars gör jag sådant som Jimmy vill att jag ska göra med ett leende på läpparna och ett förkläde runt midjan varje dag. Tvättar, bakar, leker med barnen, rakar benen, diskar och ser ut som en lycklig hemmafru. Vissa dagar går det an. Snart ska lunchen påbörjas också. Ikväll blir det träning. Det skulle blivit besök, men körtelfeber/halsfluss kom i vägen. Så vi får ägna eftermiddagen åt annat. Får se vad. Tråkigt. Tråkigare för den sjuke såklart.
Ska försöka ta mig till datorn när idéerna faller på. Tankarna och de underfundiga överskrifterna. Nu finns de inte. Blöjbyte på g.
För övrigt har jag lyckats ta sönder en peagutbackspegel (nä, jag vet inte hur andra bilmärken än volvo stavas eller fungerar) och fått ett utlåtande om hur min slabbedask smakar. "Ja, den smakade inte huggorm". Är det en komplimang?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0