Två bloggar!

Jag borde ha två bloggar. Från början har jag för mig att jag bloggade mest för att uppdatera de som inte träffar oss så ofta om hur läget är här. Eller bloggade jag mest för att skriva av mig saker och ting jag gick och filurade och funderade på. Nu har jag behov av båda. Och mindre och mindre tid har jag, så när jag väl har tid att blogga får jag uppfylla båda behoven. Både uppdatera de som inte träffar oss så ofta om hur läget är OCH skriva av mig saker och ting som jag går och filurar på. Vi börjar med uppdatering. Sedan sist jag bildbloggade har vi bland annat spelat golf. En mycket viktig kamp ligger i luften, och det står i skrivande stund 1-1 i matcher. Till mig. ;)


Molly fick inte vara med och spela, men lika glad var hon för det! Hon har dessutom växt ur liften till vagnen, nu är hon stor tjej!



Vi har också utnyttjat kära grannen i sjuksköterskerollen då Moa lyckades ramla på parkeringen, vilket jag skrev om för ett par dagar sedan. Såhär svullen och fin var hon när vi tvättat bort allt blod...

Molly "alltid-på-väg" Karlsson.


Moa har börjat ladda för förskolan. Här rabblar hon alla barnens namn. Varför hon gör det stående på sopskyffeln är något vi förmodligen aldrig kommer få veta...


Molly sitter nu. Visserligen välter hon ibland, så det gäller att stötta upp med kuddar om man går ifrån henne.


Idag var hela familjen på badhuset och levde loppan. Med två sjövilda barn i vattnet var det inte läge att ha kameran med sig dit tyvärr, men ikväll såg de badande små ut såhär.


Där var lite om hur vi haft det i bilder. De bilder som följer kräver inga enskilda förklaringar, det är bara bilder jag hittat i mina och Jimmys gamla album där jag tycker att likhet till våra barn skymtar fram. Så det är bara att kika och se om ni håller med!


Det där var lite av behov ett. Jag ska inte gräva ner mig alltför djupt i det jag filurar och tänker på just nu, men jag kan säga så mycket som att Jimmys nervositet för att börja jobba imorgon INTE får någon respons av mig just nu. Jag hade kunnat göra i princip vad som helst för att få byta med honom. Tänk för ett år sedan när det var MIN tur att åka till nya jobbet och äntligen få göra det jag läst till och velat göra i hela mitt liv! Och tänk han som fick mitt vikariat på jobbet där jag trivdes SÅ bra, han påbörjar en egen heltidstjänst imorgon. Som jag hade fått om jag inte gått hem. (Bitter? Knappt något.) JAG VILL! Jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill. Det var det där med att inte gräva ner mig för djupt i det ja. Nä.

För övrigt har jag två veckor kvar innan vardagslivet drar igång på det här stället. Vecka 32 som börjar imorgon ska tillbringas i Göteborg för min del. Jag och tjejerna då. Och syster med familj. På fredag kommer Jimmy och vi ska göra Liseberg. På lördag åker vi hem och jag ska sjunga på dop.
Vecka 33 ska den feminina delen av familjen Karlsson tillbringa i Småland. Sedan börjar livet. Du får kalla mig dum i huvudet, men jag vill fortfarande ha mörker så jag kan mysa, tända ljus och gosa ner mig under en filt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Heeej gumman!



Jo man ser ju liksom vart barnen kommer ifrån...=)

Mest tycker jag att Moa är MEST lik Jimsan, men även dig. På sista bilden är du väldigt lik Moa. I övrigt är du lik Molly (eller, ja, hon är lik dig), men hon är även lik Jimsan men mest dig!

2010-08-08 @ 23:31:10
Postat av: Josefin Åhlin

Gud vad söta era tjejer är!!! Moa är ju bara för go på sopskyffeln ;)

2010-08-10 @ 09:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0