Vad gör man???

Idag är min dag. Eller... alltså... Jag ska förklara. Idag är jag i Helsingborg. Det började med att jag skulle sjunga på ett bröllop här, vilket jag gjort nu, och slutade med att Jimsan tyckte jag var värd lite egentid som jag är i så stort behov av. Därav tystnaden runt omkring mig och den fullkomliga lyckan just nu. Jag är hemma hos min bror och hans tjej. De är inte hemma. Jag har tid. Och inga måsten. Att få åka tåg hit gjorde inte saken sämre! Jag fick sitta still, i fred, ensam och bara njuta. Ja, inte ensam förståss, men det var ingen av dem runt omkring mig som ville att jag skulle mata dem, torka dem, byta på dem eller kasta boll. Det är bara jag. Bröllopet gick bra för alla inblandade inklusive mig själv med sånginsats. Lite speciellt låtval i Depeche Mode´s "Enjoy the silence" men det blev riktigt bra. Kul! Lite Väla på det tack vare oväntade inkomster och nu tystnad. Vad gör man då? Vad skulle jag gjort om jag vore singel och bodde i en stad som typ den här? Just nu är mina behov helt annorlunda än om situationen vore så, så nu vill jag ligga här i soffan i mina mysbyxor och läsa bok, vilket är precis vad jag ska göra. Kanske läsa lite tidningar som jag köpt för denna dags skull? Surfa lite? Se vad de har i skafferiet och ta mig något gott att äta? Jag vet inte. Men njuter, det gör jag! TACK Jimsan och TACK Mattias och jaaa... tack mig själv för att jag kan med att släppa allt och ta chansen! En sådan här dag borde alla få några gånger per år! Nä, nu dags att återgå till ingentinget...

Kommentarer
Postat av: johannapannan

ah men visst är det skönt.. men supersvårt att veta vad man ska göra just den där lediga tiden. haha. Jag skulle gått på bio!



mysbyxor och bok låter super!

2010-08-28 @ 18:16:50
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: sofie

Va skönt med egen tid, de beöver man som småbarnsföräldre.

NJUT av de.

Kramis

2010-08-28 @ 19:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0