Vaggeryd i bilder

Ibland har man mer tid att blogga än annars. Nu till exempel. Moa stannade nämligen kvar i Vaggeryd igår när jag, Jimmy och Molly åkte hem. Mormor ville ha kvalitetstid med Moa... Så idag har jag tid att göra i princip vad jag vill. Så länge det räknar in en bebis som ligger på golvet och leker, ålar runt, skrattar och kräks. Och att blogga funkar kanon då!
Nedan lite bilder från min kalasvecka i de Småländska skogarna!
Huvudingredienserna i Vaggeryd är kaffe och Yatzy... Moa har således lärt sig koka kaffe nästan själv i veckan, samt bygga torn med tärningar.


Moa och morfar!


Hallon! Hallon, hallon, hallon... Jag ser hallon när jag blundar!


I helgen flydde mor och far till Öland för att hämta hem husvagnen. Syster med man jobbade och jag blev kvar med alla barnen! Som tur var kom Jimmy fredag kväll, så vi provade på fembarnslivet minsann! Det gick över förväntan faktiskt, och att bygga Briobana är fantastiskt kul!


Lördagens väder var bättre än väntat, så det blev lite bad minsann.


Kvällen gick till att umgås och gotta oss till 100%. Först med fläskfilégryta med kantareller som jag och Jimmy varit ute och plockat tidigare på dagen och sedan kvällsplockade hallon med vit choklad. Lovely! Och självklart kortspel!!!


Kvällens kortspel tog en paus vid 23-snåret för att inviga bubbelpoolen. Det blev en vansinnigt rolig historia då äldsta sonen Wetter experimenterat lite, så botten flöt ovanpå vattnet... Det var inte helt smidigt att försöka få ner botten på botten, för att inte säga totalt omöjligt! Men roligt var det!


Vi fick helt enkelt hoppa över att ha en uppblåst botten. SÅ fantastiskt skönt att hoppa i en ångande het bubbelpool när det var 15 grader i luften! Funderar på att ställa en sådan pool på balkongen...


När vi varit barnvakt åt alla barnen färdigt igår, kom mamma och pappa hem. Vi packade ihop vårt liv, sa hejdå till Moa med lite ont i hjärtat och åkte hem. Klodd-Molly fick följa med oss. Hon är på allt, hela tiden! Mycket olik sin syster när hon var i samma ålder! Men hon är alltid glad, alltid något.


Igår kväll blev det laxgryta och vitt vin framför hyrfilm och vi njöt av att bara ha EN liten att fokusera på.
Idag jobbar Jimmy och jag har ägnat dagen åt att packa upp, vara ute och gå, handla och dricka kaffe med grannen. Hittills. Jag har en miljon saker jag skulle kunna göra, men kommer liksom inte riktigt igång. Det blir väl lite så när man har tid och inte vet var man ska börja... Snart kommer Jimmy i alla fall, och då ska jag slå honom STORT i minigolf! Här är det sommar!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej

Va kul att se att ni har haft de så kul i veckan som ni har varit borta. Va mysigt de ser ut att bada så.

2010-08-02 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0