Jag förstår!

Några tankar slog mig idag när jag vandrade med en sovande Molly i vagnen på väg för att hämta Moa på dagis. Många tankar slår mig just då. Under tiden jag vandrar. Två saker/fenomen/"sorters" människor dök upp hos mig som jag förstår. Jag kommer aldrig (förhoppningsvis!!!) att bli någon av dem, men (!) jag förstår dem. Den ena saken/fenomenet/typen av människor jag förstår är de som flyttar hem till samma by/ort/samhälle/stad som sin urpsrungliga familj när de själva får barn. Jag hade kunnat offra vad som helst för att bo i samma stad som min "forna" familj. Mamma. Pappa. Syskon. MEN jag vill inte bo i det samhälle de bor och de vill inte bo i den stad där jag bor. Dött läge. Men jag förstår verkligen de som flyttar hemåt när de får småbarn. Ingen fungerande relation till svärfamiljen i världen hade kunnat ersätta det MIN familj hade kunnat ge mig.

De andra jag förstår är de par som olyckligtvis går skilda vägar under småbarnsåren. Som sagt, jag kommer aldrig (förhoppningsvis!!!) bli någon av dem, men jag FÖRSTÅR dem! Oj oj oj vad jag ibland varit tilltalad av tanken att ha barnen varannan vecka för att få sova och vila upp sig den andra veckan! Eller bara få den förståelse som bara kan uppstå då man har barnen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela dagarna.

Som sagt, detta var tankar som slog mig, och förhoppningsvis förstår du det också... ;) Alltså; NEJ jag tänker INTE flytta till min ursprungsort och NEJ vi ska inte dela på oss. Så. Nog om det.

Anyway. Idag var det Lucia på dagis, och bara för att vi var tvungna att gå upp tidigare än vanligt, sov Molly som en stock 6:45 när klockan ringde... Annars brukar hennes dagar nu för tiden börja vid 6-snåret och Moas runt 7:30. Luciat gick bra och modershjärtat svämmade över av stolthet! Tyvärr har jag inte kameran med bilderna i närheten. Kanske kommer en annan dag...

För övrigt har vi inte gjort någonting idag. Känns det som. Ganska skönt. Det är nedvarvning inför jul som pågår. Nu blir det en dusch innan sängen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att ni kommer flytta hit!!!!!!!!!! JAG VILL!!!!!

2010-12-14 @ 15:33:06
Postat av: Linda

...eller hit...=)



Nä, men jag är ju i alla fall en typ nr 1. Dock är skillnaden att vi ju har båda våra föräldrar här i närheten OCH att det är en underbar liten ort! kan varmt rekommendera den...;)



Typ 2 vill jag INTE bli, men hade jag blivit det hade jag velat ha barnen hela tiden, typ! Men det är jag det ;)



PUSS!!!

2010-12-14 @ 22:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0