Lucia i efterskott och sjukstuga

Jag vill så gärna visa upp vår fina, fina tärna från i måndags. Mitt i all röra av tärnor, pepparkakor och tomtar.


Lägesrapport från den här knarkarstugan idag. Jag är sjuk. Jag borde nog acceptera det nu och bete mig så också. Ligga kvar under filten i soffan när de få tillfällena bjuds. Idag jobbade Jimmy 8-19, så efter det kunde/kan jag vara sjuk. Dagen började med dagislämning lite tidigare än vanligt då jag fått läkartid klockan 9. Med en sprallande och övertrött Molly vid min sida (hon brukar sova då) var det inte jättelätt att sitta i ett akutrum och inhalera medicin för luftrören i 40 minuter,  men allt går! Och jag är inte/kan inte vara bekväm och bortskämd med hjälp i varenda sekund, utan accepterar läget och genomlever det. Efter en och en halv timma hos läkaren kom jag äntligen därifrån med Bricanyl, knarkhostmedicin och något konstigt nässpray vilka jag blir jätteskakig och snurrig i huvudet av och inte alls i skick att ta hand om barn i. Men, men. That´s life.

För övrigt har vi idag haft den stora äran att ha min kära barndomsvän Pauline från Göteborg här på besök. Det var så supermysigt och trevligt och skönt med en massa gott snack och dessutom ett par hjälpande händer här hemma! Kanon! Varför gör vi inte så oftare?! Jag tänker ofta en massa saker som jag egentligen vill och borde passa på att göra nu när jag har så mycket tid, men det blir sällan något av det! Till exempel åka till/bjuda hit folk från andra ställen. Som idag.

Vid fyratiden åkte Pauline tillbaka till Lisebergstaden och vi var ensamma tre timmar tills jag äntligen, äntligen, äntligen kunde lägga mig här i soffan. Nu har jag satt mig upp en stund, och tänker snart byta soffan mot sängen. Imorgon måste jag orka igen. Så är det. Hoppas nu att mirakelmedicinen/knarket funkar och hjälper FORT!

Kommentarer
Postat av: Helen

Men ååå vilken söt tärna!

Du låter inte alls pigg stackare! Hoppas du kryar på dig snart. Tiden går fort och det känns bara stressigt att försöka klämma in en lek-dejt innan jul. Så istället önskar vi dig och din familj en riktigt fin och mysig jul och ett gott nytt år! Så hörs vi snart igen 2011 ;-) stor kram från Helen, Moa och Doris

2010-12-16 @ 09:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0