Tillfreds!

NU har jag tid, tillfälle, lugn och ro för att sätta mig och blogga. Blogga så som jag vill att det ska bloggas på den här bloggen! Det känns bra. Med både bilder och film. Tänk! Det har ju varit lite si och så med bloggandet på sistone. Det blir så när inte energi tillräckligt finns. Batteriet räcker inte riktigt, och har man bara en viss ranson energi prioriteras inte bloggen, tyvärr. På tal om energi har jag börjat bli riktigt duktig på att undvika energitjuvar och ägna mig åt energigivare. Oavsett om det handlar om människor eller sysslor. Bra där! Men, hur är det här då?! Joo... Helgen har varit lugn och väldigt skön! Jag kommer nästan inte ihåg vad vi gjort. Molly har knäckt gå-koden ordentligt och bara sedan följande film spelades in har hon fått upp farten rejält.


Det blev till slut klyftpotatis av Mollys potatis, fläskfilé och tzatziki till det och till det även Idolfinal. Så klart. Lördagen ägnades åt hemmet och varandra vilket var och är välbehövligt. Tjejerna njuter av sin pappa till tusen och jag av min man. Så klart. Igår kväll lagade jag trerätters, men somnade innan efterrätten påbörjades, så 21:45 lufsade jag in till sängen istället och Jimmy fick äta efterrätt ensam. Helt pigg är hon inte fru Karlsson. Även Moa var superhängig igår, och jag var övertygad om att hon skulle bli dålig, men TACK OCH LOV hämtade hon sig. Hon behövde väl bara vila upp sig lite kanske?!

Idag har det varit kvalitet på alla plan! Jag och Moa började dagen med Luciafirande i "plåtkyrkan" där min kära gamla kör "Köörmit" stod för vitklädd sång. Snacka om kvalitetstid med Moa! Jimmy fick vara hemma med hon den där med sprattelmedel i kroppen. Hem, lunch, Molly och jag sov middag (som sagt, fru Karlsson är inte helt pigg). Därefter blev det lussefika med lussekatter, pepparkakor och tända ljus. Vi gav oss på julgodisbak när fikat var slut. Supermysigt! Tjejerna mös och vi njöt.

Här slickar Jimmy och Moa skålen när jag gjort "Jimmy-rockaroad", d.v.s. rockaroad utan några nötter i. Alltså med typ "ingenting" i... men, men... Jag slipper ju äta dem...


Okej att Molly såg ut som en vandrande julgran med det där glittret runt halsen, men att köra runt henne med bilar...


Vår goa 10månaders ute och går!



När mamman kokade chokladkola gjorde resten av familjen följande; Moa lagade "gröt" i diskohon. TUR att vi inte betalar vattnet... Jimmy jobbade med Molly klättrande på sig. Hon är nöjd så länge någon befinner sig på golvet med henne, och så får det bli. Och jag kokade som sagt chokladkola. När kolan, helt otippat, kokade över och jag lyfte grytan utbrast Moa: "Titta mamma, grytan kräks!".....


Sedan sista bilden har vi nattat två tjejer, sett Parlamentet och ätit lite kvällsmat. I skrivande stund visar tiden 21:31 och snart blir det nog sängen. Jag behöver all sömn jag kan få vilket prioriteras HÖGT! Imorgon blir det dagis 7:30 för Luciafirande. DET ska bli mycket spännande! Imorgon börjar även favoritgrannen att jobba igen efter sin sjukskrivning. Sorgligt. Det kommer bli ensamt utan hennes sällskap på förmiddagsfikorna. Men, men. Imorgon börjar den sista veckan innan jullov! GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0