Bara lite om ingenting...

Jag skulle bloggat igår ju.... men sidan ville inte! Så där sket sig dagboksbloggandet. Jag passar på att skriva lite nu istället. Dagen igår var ingen rolig dag, för jag har gått och blivit typ sjuk. Jag är så förkyld så jag vet knappt vad jag heter. Varenda gång i hela huvudet är helt igensvullen och kroppen hänger inte alls med i svängarna. Jag minns inte när jag var såhär förkyld sist. Usch alltså. Det känns inte som någon bra uppladdning inför en förlossning direkt. Jag hoppas bara inte att det försenar allting bara för det nu! Igår var en ganska seg dag i övrigt också. Jag var mycket ensam hemma med M och dagen blev lång! Ljuspunkten blev förmiddagsfika med L!
M:s prickar verkar ha börjat klia nu också, för natten till igår var hon hysterisk. TACK S för tips om Tavegyl som vi fått, vilket hjälpte henne att somna. Dock fick hon sova hos oss, och då sover inte jag.
Inatt har M sovit hela natten i sin säng och gick inte upp förrän halv 9. Hon ville inte gå upp när jag kom in vid 8 och hörde att hon var vaken. Hon berättade att kaninen var ledsen, så det var bäst att hon stannade i sängen med kaninen lite till. ALLT det kunde hon förstås inte säga, man får pussla lite i alla orden som kommer. Vi hade det ganska mysigt i morse och vid 11 kom vår räddande ängel - min mamma! Nu har hon dykt ner här för att stanna. I alla fall ett ganska bra tag, och vi hoppas att bebisen förstår att det är läge att komma ut nu, när mormor är på plats! Så idag har jag legat och läst en bok sedan mamma kom. Underbart och mycket välbehövligt i snörvelland! Nu är de ute och leker i snön och matar fåglarna och åker vagn. Det känns verkligen jättebra att M får så mycket uppmärksamhet och får komma ut lite på dagarna också! Stackars barn att vara hemma med en sjuk och ynklig mamma...
Jag hoppas verkligen att bebisen kommer ut nu, jag struntar i J:s utbildning i helgen. Jag vill ha ut bebis! Jag kan ju alltid hoppas att det faktum att mamma finns på plats för M gör att jag slappnar av och alltihop sätter igång. För springa i trappor orkar jag inte just nu....

Kommentarer
Postat av: Pia

Håller tummarna!! Välkommen ut bebis ! Krya på dig nu!

2010-02-05 @ 19:57:58
URL: http://pialena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0