Dagen idag och dagen imorgon

Det är ungefär så långt min hjärna sträcker sig, och det är inte fy skam det! Natten inget roligt... alldeles för många vakna M här hemma. I plural. Alla "M" i hemmet helt enkelt. Det äldsta M:et, således jag själv, lider mest av uteblivna sömnen, och det har väl bara börjat antar jag...
Om natten var misslyckad var i alla fall dagen lyckad. Vi började dagen med att ge oss iväg för att införskaffa fika till dagens gäster. När J sedan hade match tog han med sig M1 till gammelfarmor och gammelfarfar och jag och M2 stannade hemma. Tänkte mig lite sömn, men det tyckte inte hon. Dagens djur hon verkar identifiera sig med: blodigel. Dagens offer för blodigeln: jag. Därför får det bli som det blir. Dagens besök blev i alla fall mycket trevligt! Kära vänner som vi ser alldeles för sällan p.g.a. skåneland. M och K "lekte" delvis och vi andra njöt av vuxensällskap. I alla fall jag! ;) P-L njöt nog mer av bebis...



När J sövde M1 ikväll tog jag med mig M2 till Maxi för inhandling inför veckan som kommer. Därefter mumsade vi pizza, för sista gången på ett tag. Imorgon mars, imorgon hälsosammare liv! Nu lugn och ro med M1 i sin säng (hoppas hon stannar där resten av natten inatt!) och M2 på J som avnjuter nya tv:n i vårt nya vardagsrum, f.d. gästrum... Varför ha en 4a när vi bara utnyttjar två rum... I alla fall kvällstid... haha...



Dagen imorgon blir vardag på högsta nivå. Jag ska lämna på dagis för första gången med två töser. J kan dock hämta, skönt! Sedan har han jobb igen som sitter ihop med träning, så eftermiddagen blir ensam och kanske lång för alla M:en Karlsson. Hoppas på gott humör från de två yngsta, vilket är det som bestämmer humör på det äldsta. Ibland tycker jag hjärtligt illa om fotboll. Och ibland tycker jag hjärtligt illa om att ha gett upp allt i mitt liv som fick mig att leva upp. Det är då jag ifrågasätter vad vi gett oss in på. Men jag tänker positivt. Man har alltid ett val. Och det hjälper ALLTID att kramas!
Nu, sängen. Hoppas på god sömn i mer än 10 minuter i taget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0