Kärlek!

Två döttrar. Jag kan inte riktigt smälta det. Det är kärlek! DE är kärlek. M2 har kommit in i vår tillvaro och M1 har vant sig vid henne. Vi landar helt enkelt!


Då har vi lördagkväll i vårt nya liv. Hur länge är livet nytt? Helgen hittills började igår känns det som, igår morse. M1 var på dagis och vi hade lyxmorgon med nybakade scones till frukost och mystid med M2 innan mor och far dök in. Min käre far har inte sett M2 förrän igår nämligen, därav detta besök. Dagen blev inte riktigt som tänkt, då jag inte mådde helt hundra och begav mig till vårdcentralen för provtagning. Förväntade mig något i stil med järnbrist, men fick en remiss till akuten istället. Vilket blev sjukhuskläder och miljoner prover och till slut remiss till förlossningen. Vid halv 5 kom jag äntligen hem, inte något klokare och inte något piggare heller. Men mycket hade i alla fall uteslutits.
Kvällen igår började trevligt med fläskfilégryta (en av få rätter jag KAN laga som oftast dessutom går att äta) men slutade lite struligt med att M1 vaknade och J fick försöka natta om henne. Under tiden (det tog ett tag) åkte mamma och pappa hem. Natten fortsatte i samma stökiga stil. J satt uppe med M2 och såg curlingfinalen, vi har fått till en ny tv i gästrummet nu, tack pappa! Vid 3 gick han och la sig och jag matade. Samtidigt vaknade M1 och låg sedan PÅ mitt huvud och sov i vår säng. Klockan 7 ville hon gå upp idag. Vi var helt slut. Därför har vi legat i soffan hela dagen idag känns det som. Som sällskap hade vi två filmer. Först vår bröllopsfestfilm. Åh vad underbart att se! Så mycket känslor och så mycket nostalgi och så mycket lycka att se den!!! Tänk om man kunnat uppleva den dagen igen!!! Sedan såg vi även BB-filmen för M2. Mycket känslor där också. Men inte jättemycket filmat p.g.a. dramatiken.
Middag och eftermiddag har vi tillbringat hos J:s farmor och farfar. Underbart att få gå bort och bli bjuden på middag, underhållning av M1, eftermiddagsfika och dessutom rester med sig hem! TACK! Love them! Sedan dess har det bara varit allmänt familjemys här. M1 har underhållit med piano t.ex. Hon är så sjukt duktig! (man FÅR skryta om sina barn... eller?) Hon sjunger numera hela Blinka lilla stjärna, Imse vimse spindel, Lilla snigel, Björnen sover och Bä bä vita lamm! Och hon kan färgerna blå, röd, grön och gul. Dessutom räknar hon till tio. Och ungen är inte två år! *Stolt*


Nu har vi bänkat oss i soffan med dotter ett i sin säng i sitt rum och dotter två i liften i gästrummet och vi i mitten. Vi ska plocka ur varenda sötsak ur skafferiet nu, för det som inte är slut imorgon slänger vi ut. Från och med mars början ska här levas sunt!! *svälj* Wish us luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0