Vissa av er förstår vad jag menar...

...när jag beskriver den lyx som intagit vårt liv! Jag tänkte börja med att beskriva två situationer som utspelat sig här hemma idag, så får vi se vilka som förstår.
1: Jag vaknade till vid 8:30, tittade på klockan, vände mig om och sov vidare. Vid 9 tände jag lampan, rättade till kuddarna och la mig till rätta för att läsa en bok. En bok om ingenting och lät tankarna dyka ner i detta ingenting. Jag läste tills jag var nöjd. Då gick jag upp, gick på toa i fred och tog en dusch. Tills JAG inte ville duscha mer.
2: Jag värmde lunchen, satte mig vid bordet och stirrade ut i luften och njöt av maten. Samtidigt la jag lite patiens och löste korsord. När jag var mätt gick jag in i soffan, tog med mig godisskålen och min bok och la mig och läste och åt godis.
Förstår du lyxen? Då är du förmodligen, liksom jag, småbarnsförälder! Vi har nämligen nanny nu. Min mamma är ju här, och hon servar mig som aldrig förr. Jag njuter. Jag tillåter mig att njuta, för jag behöver det. Jag känner det till 100% att den här gången måste jag släppa på allt, ta emot hjälpen och bara vara. Inte bara för att jag är så gravid, utan framförallt för att jag är så förkyld! Naturläkemedel, nässpray, panodil och ångbad. Jag har försökt med allt. Utan resultat. Det verkar bara vara att härda ut som gäller. Och det går bra när mamma är här. Jag njuter av M på ett helt annat sätt när jag inte har "huvudansvaret" (missförstå mig rätt).
Godiset som igår kväll inte smakade så mycket smakade lite mer idag i alla fall. Gott det. Praktisk hylla har jag till detta ändamål. Ikväll blir det glass som får inta denna plats.


Idag har jag, förutom läst bok, städat datorn lite. Det behövs! Jag har så mycket mappar och filer som bara finns, och det är ett perfekt höggravid-göra! Ännu är jag inte färdig, så morgondagen går nog att fylla den också. Sedan har jag så klart umgåtts med mor och dotter. Och pratat med far en sväng. Det gjorde M också.


Och någon bebis är inte i sikte, vilket J är väldigt nöjd över eftersom att han har utbildning hela dagen imorgon också. Sedan får den komma, säger han. Förmodligen kommer jag att få gå över 2 veckor bara för att den absolut inte "får" komma innan imorgon... Vem vet? Jag får väl börja jobba på att få ut den efter imorgon då. Putsa fönster, springa i trappor, bära tungt... Fast vem vill det när jag har sådan lyx att jag faktiskt kan välja att ligga i soffan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0