0, 5 och 14!

0 dagar till min födelsedag!!!!!!!!! Alltså, idag fyller jag år. Ja hopp, så var det med det. Födelsedag. Det känns ju som vilken dag som helst. Nästan. Jag fick en väldigt trevlig start på dagen då J kom in med partyhatt och sjöng med frukost på sängen efter att ha lämnat M på dagis. Sedan blev det en lång morgon hemma och samåkning till jobb. Dessutom är lilla mamma här och städar hela lägenheten och hämtar M tidigt idag. Skönt! Det är en bra födelsedag. Det bästa är nog att jag tillåter mig själv att inte göra någon nytta alls hemma idag. Bara för att det är min födelsedag! Hela helgen har gått till kalas, vilka jag ska redovisa här med bilder när jag bloggar hemifrån nästa gång...

5 dagar kvar att jobba... Det känns... surrealistiskt. Som jobbet är just nu kommer jag inte att sakna det, då jag inte vill ha ett administrativt jobb. Jag vill vara I "kaoset" och undervisningssituationen och inte utanför och titta på. Den delen av jobbet kommer jag inte att sakna. Den delen av jobbet jag kommer att sakna sörjde jag innan jul. Det jag kommer att sakna nu är själva skolan. Människorna, miljön och atmosfären. Jag trivs ju så vansinnigt bra här! Och när det går upp för mig att jag inte kommer att komma tillbaka hit (vad jag vet) kommer jag att sörja igen. Denna vecka har jag i alla fall liiiite lite grann att göra på jobbet. Nämligen vakta omprov vid tre olika tillfällen. Alltid något.

14 dagar kvar till beräknad bebis. Det känns också ganska skumt. Jag inser ju att jag inte kan gå runt och vara så här tjock hur länge som helst, och det tillkommer en ny smärta varje dag som visar på att det närmar sig, men ändå känns det inte som det är dags än. Det har ju gått så fort! Än så länge längtar jag inte ihjäl mig efter att få ut bebisen, även om jag är sjukt nyfiken på vem det är. Båda alternativen känns ganska tilltalande. Antingen får vi veta vem som bor i magen och bebisen kommer äntligen till oss eller får jag vara lite ledig och göra "vad jag vill" när M är på dagis och jag är hemma. Båda alternativen känns lockande. Men fråga mig imorgon igen, då kanske jag längtar ut bebisen... vem vet?! Angående bebisar vet jag hur många som helst som skulle/ska ha nu framöver och några som fått då... Alltid kul med de man gått gravid samtidigt som tycker jag. En liten lista kanske?:
Kusin Fanny: fick en dotter, Meja, i oktober
Josse: fick en son, Vincent, i november
Marlene: fick en son, Elwin, nyårsafton
Malin: fick en dotter, Lea, i januari

Och följande gör mig sällskap som gravida just nu:
Jag beräknad 8/2
Pernilla beräknad 11/2
Linda beräknad 17/2
Rebecka beräknad 20/2
Elisabeth beräknad ?/3
Elisabeth beräknad 1/5
Linda J beräknad 26/5
Sofia beräknad 31/5
Sandra ?/6
Jag har även två elever som väntar smått...
Det finns säkert många, många som jag glömt... och några som inte är officiella än. Snacka om babyboom! Eller råkar man bara befinna sig i den åldern då folk runt omkring skaffar barn....?

Kommentarer
Postat av: Elin

Stort grattis på födelsedagen!



Kram

2010-01-25 @ 19:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0