Att göra ingenting...

Vad gör du när du gör "ingenting". Jag har nästan glömt bort. Förmodligen för att jag nästan aldrig har chansen att göra "ingenting", eller kanske för att det jag gör när jag gör "ingenting" är saker jag helt plötsligt är mycket mer än "ingenting". Att sitta vid datorn, ta en dusch eller bad, läsa en bok, var för mig i mitt förra liv att göra "ingenting". Idag är det lyx-sysselsättning! Tänk vad livet förändras ändå. På bussen till jobbet idag satt jag och funderade vad jag kan tänkas hitta på när jag ska gå hem och M är på dagis. Kroppen sätter stopp för all tänkbar städ-och-plock-verksamhet, så det kan jag inte ägna mig åt. Så vad ska jag då göra... Vilket lyxproblem! Jag ska städa datorn. DET ska jag göra. Och läsa. Och se på film. Jäsa i soffan inför bebis. Vad gör du när du gör "ingenting"?

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja du det har jag glömt bort... vad man gör när man gör ingenting. Händer aldrig här. Har just nu som du säger "lyxtid" framför datorn innan jag måste gå o lägga mig för att orka upp i morron. Glömde svara på ditt sms förut. ursäkta! Jag har inte lyckats med designen på bloggen själv. En tjej frågade i en tråd på familjeliv om någon ville ha en ny header till sin blogg. o jag svarade. mejlade bilder till henne. Sen kunde jag inte lägga in den själv så hon fick ett lösenord så hon kunde fixa det o sen ändrade hon texten röd oså. Men grunden är dendär rosa som jag hade innan. Så det var enkelt för mig :) Men hade aldrig fixat de själv. Ha de så bra! O njuuut nu av din egentid innan du har två vildingar hemma :) El ska M gå på fsk 15h kanske? Ni har väl ganska nära dit så då är det ju lönt att gå dit o lämna henne. Hoppas vi ses snart o får träffa den lilla/e i magen!

Kramar

2010-01-28 @ 21:56:47
URL: http://pialena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0