Bildblogg

Lite blogg hemifrån för en gång skull... Efter en kväll som började illa men artade sig riktigt bra till slut! M tycker inte det är roligt att sova på kvällen. Det går bra så länge man sitter hos henne och sjunger, men när jag sjungit i en timme kan jag varken andas eller komma på sånger längre. Så då slutar det med att hon gallskriker och jag är arg. Samtidigt som jag tycker synd om henne! Men idag fick hon skrika. Hon slutade i och för sig efter en si sådär 8 minuter, men det gör ont i mammahjärtat! Trots att jag var arg. Och trött! Utgångsläget just nu är att allt är jobbigt. Att stå upp, att gå, att sitta, att ligga. Ska man dessutom göra något annat, t.ex. diska, ta på sig skorna, klä på M, så blir det snäppet värre. MEN jag har ett val... eller? I vilket fall som helst fick vi en väldigt, väldigt mysig kväll efter att M somnat. Vi åt god mat i köket. Jag älskar att äta i köket, för då sitter man mitt emot varandra, ser varandra, och pratar med varandra! Sedan spelade vi kort och jag var tvungen att ta en portion av det jag har dille på denna graviditet, nämligen:
(banan, maränger och vispad grädde med kakao i)


Dessutom är det ju perfekt när man kan ha tallriken på magen!




Också vann jag på kort, så kvällen blev verkligen till belåtenhet till slut! Annars har dagen idag varit helt okej. Det var ett träningspass att dra M i vagn på oplogade cykelvägar med snövallar lite här och där tvärs över vägen till dagis i morse kan jag säga. På jobbet hände lite av varje, men jag hade tid att slösurfa rätt ordentligt (hann ju t.o.m. blogga...). Imorgon är det min sista dag! Jag börjar förstå det nu. Det känns märkligt! Att livet där fortsätter som vanligt, medan det tar stopp här. Eller paus i alla fall, innan det nya livet tar vid.
Lovade lite bilder från födelsedagshelgen förresten, här kommer några...
Stor lillasyster i storebrors knä...:



En titt ner till havet är ett måste för Smålänningar som kommer hit...:


Också lite allmän kaos när vi bänkade oss framför nostalgifilm på tv bestående av mamma och pappas gamla "stumfilmer" som nu blivit brända till dvd...


Mycket folk blev det. Och jag lyckades vara trevlig i princip hela dagen! Kryss i taket!
Nu blir det sängen för min del. Jag sover inte på nätterna nu. Men jag vilar ju i alla fall. Och det är skönt att känna att det inte är någon annan som bestämmer att jag ska vara vaken, utan att jag bara inte kan sova p.g.a. diverse krämpor och taskigt utgångsläge gällande att hitta någon ställning som går att sova i över huvud taget. Rent gravidmässigt mår jag som jag gjort de senaste två veckorna. Ont överallt, sammandragningar rätt så regelbundet och diverse smärtsamma förvärkar. Det gäller bara att stå ut helt enkelt. Än har jag inte tröttnat...

Kommentarer
Postat av: Pia

hehe, brukar ni inte äta i köket el ??

Va fint du har fått det på bloggen förresten !

2010-01-29 @ 12:45:53
URL: http://pialena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0