Blogg, blogg trots dagens namn

En liten blogg såhär igen trots att det är onsdag och allt! Liten lägesrapport. Vår "nya" vardag är här. Eller egentligen är det ju bara en mellanlandning och det mesta känns allmänt skumt. Jag jobbar, men ändå inte. Jag är på jobbet de tider då jag skulle haft lektion om jag hade jobbat "på riktigt". All min energi går åt att gå upp på morgonen, klä på mig, ge mig ut och iväg och hålla mig pigg och glad på jobbet. När jag kommer hem är jag helt färdig! Detta har resulterat i en middagslur på en timme när jag kommer hem, både igår och idag. Min stackars lista hänger på kylskåpet, och det lär inte bli någonting gjort av det de dagar jag är på jobbet först, det inser jag nu! Tänk vad mycket smidigare det var att vänta första barnet! Nu vill jag ju gosa och busa med M så mycket det går och så mycket orken tillåter. J:s situation är inte heller helt ultimat. Han är mitt emellan en massa grejer. Dels håller han på att avsluta en c-uppsats med opponering imorgon, dels jobbar han och dels börjar hans slutpraktik på måndag. Mest av allt hade han behövts här hemma och bara tagit hand om mig, tycker jag! haha. Men han gör det så gott han kan tiden som är över. Igår när jag kom hem från jobbet, lagom sliten, fick han fram mina tårar, som sällan visar sig kan jag säga. Hur? Såhär:



Jag kände verkligen att "Ja, jag är verkligen VÄRD dessa!" och det var en härlig känsla. Man orkar lite mer helt plötsligt.

Nu är han iväg på fotboll och M sover. Tror jag. Vi har ju börjat med ny nattningsrutin och den verkar ha satt sig, så nu får vi ha kvällarna lite mer i fred. Skönt! Inte för att jag orkar göra så mycket då, men jag kan ju alltid sitta här! Eller framför tv:n eller något. Igår kväll hade jag systrarna H här till exempel. De fick lite nybakade frallor och vi hade allmänt mysigt. Skönt att träffa lite folk och inte bara vara mamma/fru/kollega utan lite "sig själv" också. Annars händer det inte så mycket på det här stället just nu, jag försöker hålla mig flytande mest. Vilar så mycket som är möjligt, njuter av M och av att vara gravid. Snart är jag ju inte det längre. Här kommer förresten lite bilder från i helgen! Istället för att jag ska sitta här och skriva massa utfyllnad ;)

Stor mage och liten mage. Trevliga fre-lörd-besöket måste ju publiceras på bild! Efter att L varit här och lekt med M:s docka var den helt plötsligt intressant att leka med... Här sitter de och pussas på en filt. *söta*



M och "moster" A läser bok.


Slutligen några bilder från L:s fotografförsök:




Kommentarer
Postat av: Lia

Nämen, vilken gullig karl du har tildis!! Vi har "månadsdag" idag, får se om jag kan få nåt, hehe. Fast det får jag ibland, men glömmer alltid själv...jag menar, han jobbar i stan, det gör inte jag. Kan ju handla nåt på ica på vägen hem,. haha. puss puss

2010-01-14 @ 16:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0