NU är verkligheten här... eller?

Det känns inte så, trots att jobbet hoppade igång idag. Fast det är klart, inga elever - ingen verklighet. De kommer på måndag. Kanske mer verklighet då? Fast jag tror det kommer känns skumt hela januari. Jag har ju liksom inte min plats längre. Jag kommer säkert att känna mig ganska överflödig. Det blir en administrativ tjänst för mig månaden ut. Eller tills bebisen behagar tröttna på att vara inne i min mage. Risken finns att månaden blir lååååååååååååååång. Jag pendlar mellan "Shit, bebisen kommer när som helst" och "Bebisen kommer aaaaaaaaaaaldrig komma ut", så det känns trots allt väldigt bra att ha något att göra under tiden vi väntar. Idag var vi på förlossningen och pratade igenom hur vi vill ha det. Det var nog nyttigt att få känna att det i alla fall närmar sig! 32 dagar kvar till utsatt datum idag.

Bloggar förresten för första gången från nya datorn. Det känns trevande okej, om det kan kännas så... Vi ska nog komma överens till slut, hoppas jag...


Ja, vad har annars hänt sedan sist, mer än att jag börjat jobba...? "Sist", det var väl i förrgår eller till och med igår va? Hehe... Tänkte mest leverera lite bilder. M och hennes kille W var ju ute och åkte pulka igår. Så söta, fast det var nog mer vi mammor som tyckte det var mysigt trots stora magar...




Igår eftermiddag var jag lite duktig och städade barnens garderob, och M var i sitt esse och "hjälpte till" på sitt lilla sätt. När bebisens täcke kom fram ville hon testa det. Hon bäddade ner sig på golvet helt enkelt. Söta!


Av någon anledning leker M jättebra själv när både jag och J är hemma, vilket känns lite ironiskt, men det är väldigt kul att se! Jag bara måste visa söta henne när hon skulle ut och köra vagn igår...

Ja ja. Nu kom J ut från M:s rum efter en timmes nattning, så nu blir det varma mackor. Igår kväll, i badet, lovade jag mig själv att jag från och med nu, efter 20:00 inte FÅR göra någon som helst nytta. Typ städa, plocka, jobba... Och det tänker jag hålla! Jag ska vila och ladda inför bebis nu... Så; Mot soffan!!!


Kommentarer
Postat av: johannapannan

låter som en alldeles klok tanke det där. I med varma mackor och så lugn sen!



Söta de är i pulkorna. Myyysigt. kram

2010-01-07 @ 20:42:32
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0