Vändningsförsök imorgon!

...om jag ser till hur det var förra graviditeten. Då var det vändningsförsök av bebis som imorgon. Det känns lite skumt att sätta denna graviditet i samma form som förra. Jag tyckte och trodde det var nära till förlossning när vi vänt M. Bör jag tycka det nu också? Nu ligger bebisen åt rätt håll och allt verkar än så länge vara precis som det ska, så förhoppningsvis blir inte de sista 4 veckorna lika långa och jobbiga som de sista 4 veckorna var förra gången. Tiden är skum. Finns det tidsfilosofer? Jag funderar på att bli en sådan. Tiden just nu. Jag vill att tiden ska gå låååååååååååååååångsaaaaaaaaaaaaaaaamt så att jag hinner vara "i fred" i mig själv, njuta av M och J "i fred". Samtidigt vill jag att tiden ska gå fort så jag får veta vem det är som bor där inne! Men då vet jag ju samtidigt, vilket jag inte visste förra gången, att hela världen vänds upp och ner! Och ur det perspektivet får tiden gärna gå långsamt. Nä, jag vet inte. Det är tur att det inte går att påverka tiden. Att den får göra som den vill.

Jag sitter numera på jobbet och innehar någon form av administrativ tjänst. Det påminner lite om när jag jobbade på dataföretag och skrev manualer. Det är ungefär samma innehåll på dagarna, fast här är tusen gånger roligare med allt folk och spring. Lite taipei emellan varven och bloggning då... Jag har att göra, men det känns också skumt att inte veta HUR lång tid jag har på mig att göra det jag ska. Bebisen skulle ju i princip kunna titta ut när som helst och då bör jag vara färdig. Men om jag blir färdig idag, och bebisen väljer att vänta på nästa månad, vad ska jag då göra resten av min födelsedagsmånad?

I helgen hade vi massa härligt besök. L, C och söta E var hos oss fredag till lördag och söndagen förgylldes av bror med flickvän. Jättetrevligt! Om jag hade bloggat hemifrån nu, hade jag haft massor av bilder att lägga ut, men på den här datorn har jag inte det tyvärr. De får komma i nästa inlägg. Vi hade nämligen lite fotograf-ateljé hemma när L ändå hade med sig fin kamera och de bilderna bara måste jag få dela med mig av! Ni får hålla till godo med en bild än så länge...:



Idag hade jag för övrigt en väldigt "rolig" bussresa till jobbet. "Snabbussen" tog en halvtimme in till stan och vi konstaterade efter att det ramlat bort bitar från bussen, den tagit helt fel väg och stannat på stationer som inte var hållplatser, att busschauffören nog gått till fel jobb idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0