Behov!

Nu är syster med barn härifrån-åkta och ordningen är återställd med maken på rätt plats! Vi har haft några intensiva, mysiga, bråkiga, härliga, varma, tjuriga, roliga dagar. När det tjuras ihop är inte problemet människorna i situationen, utan för många människor på för liten yta, oftast. Men har man inte råd med hus, så har man inte. Vi tog en massa härliga bilder under syskondagarna, men dessa finns ännu inte i datorn, så bättre blogg utan bilder, än ingen blogg alls... eller?

Just nu har jag packat iväg resten av min lilla familj för att jag ska få städa. Städa så där ordentligt i lugn och ro så allt blir ordentligt gjort! Det tar ganska exakt två timmar för mig att utföra följande sysslor i vårt hem:
*plocka i ordning, "var sak på sin plats"
*damma
*dammsuga
*torka golven
*städa köket
*städa toaletterna
Däremellan tvättar jag. Och jag gör det i fred. Underbart.

I efterhand, nu när jag ser tillbaka på de högintensiva dagarna med syster blir jag lite full i skratt. Vi är väldigt olika jag och min syster. Vi har så otroligt olika behov. För henne ska det hända någonting jämt, jag njuter grundligt av tystnad och att bara vara. Hon vill ha fullt av folk runt omkring sig mest hela tiden, jag behöver time out och att få vara i fred. Hon tokälskar sommaren och ljuset, jag längtar efter vardag, rutiner och mörker som gör det legitimt att krypa in och tända ljus. Inte konstigt att det blir överhettning i huvudet ibland när vi ses. Tur är att vi känner varandra så väl så vi vet om hur den andre fungerar. Det är det som är så skönt med syskon! Nä, nu ska jag ta och njuta av en tyst, tom och lugn lägenhet tills resten av familjen kommer hem. Ikväll blir det grill hos en annan tvåbarnsfamilj. Mycket trevligt! Speciellt nu när jag fått min timeout utan folk en liten stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0