Semester!

Semester innebär inte samma för alla. Min semester är kanske din vardag? Jag har semester nu! Semester för mig är att inte behöva dra hela lasset med barnen själv. Att kunna sticka hemifrån utan att behöva ta med mig någon av tjejerna. Att kunna sitta i lugn och ro och klistra in foton i album. Att sitta och spela piano i lugn och ro. Att gå ensam i en bokhandel och fundera på vad JAG skulle vilja göra för MIG. Läsa filosofi till exempel...

Vi är kvar i skogen och jag har semester. Just idag är Moa hos moster och ska sova där inatt. Det känns konstigt och det känns skönt att få sakna henne! Jag hinner sakna. Jag hinner känna efter och jag hinner tänka på mig själv. När gör jag det annars?! Aldrig! Mitt liv går periodvis ut på att tillfredställa alla andras behov och när alla i min närhet är mätta, nöjda och till slut sover, då är min energi slut och jag somnar jag också. Så är det inte här. Det är semester.

Idag har jag träffat härliga människor från mitt "förra" liv. En med barn och en utan. Båda lika värdefulla och energigivande. Tyvärr blev jag så sjukt ledsen av den ena daten så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Och allt handlar bara om sjukt tråkiga omständigheter och taskiga sammanträffande och skitet förflutet. Typ. Love her och vill vara med! Nog om något jag ändå inte kan få ut i skrift.

Molly har haft kvalitetsdag med mormor hela dagen, hur lycklig som helst, och första tanden tittade upp när jag var i Jönköping! Så kan det gå.



Imorgon är sista heldagen på min semester. Då ska det plockas bär, oavsett väder, och saker ska plockas och fixas i ordning.


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken sötnos, underbar bild.

2010-08-02 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0