Tvära kast!

Gick just igenom vilka bilder jag vill lägga upp på bloggen idag, och inser att det är väääääääääääääääääääääldigt tvära kast dem emellan. Från kalasfint bröllop i Varberg till lantliv i mörkaste Småland. Tänk så roligt att titta på! Först bröllop. Efter att ha insett att det inte bara var vi i Varberg lördagen den 24 juli, och att vi BORDE åkt tidigare dit, kom vi äntligen fram till kyrkan 14:05. Vi skulle öva där inför vigseln som började 15:00. Dock låg mina noter i papperskorgen tillsammans med vägbeskrivningen, på vandrarhemmet när jag och David skulle börja öva, och stackars Jimmy fick åka tillbaka genom den turisttäta trafiken för att hämta dem. Vi övade utan noter, det gick kalas, gehörmänniska som jag är, och väl under vigseln hade jag mina papper. Mycket nöjd med sånginsatsen under min kära väns vigsel.


Se så FINA de är!!!! Och lyckliga! Det var tur att det var Johanna som var sminkad och inte Kristopher, med tanke på alla tårar...


Såhär såg vi ut, herr och fru Karlsson, i väntan på brudparet som ska anlända till Varbergs fästning.


Här kommer de i snygg C70 cab!


Man vill ju helst inte stå bredvid en sådan här smal och fin brud, men bara för att det är hennes bröllopsdag, så okej då...


Fler bilder från bröllopet kommer upp på facebook inom kort, så nu hoppar vi över till skogen.
Det är där (här) den feminina delen av familjen Karlsson befinner sig just nu nämligen. Och njuter och njuter och njuter.

Av mamma. Av tid som står still.
Av trädgård.



Av skogen och allt den har att erbjuda. Kantareller till kvällsmat igår, hallon och blåbär idag. Dock började år 2010´s skogserfarenheter inte särskilt bra idag. Jag traskade förbi mitt smultron/hallonställe för att se om det är någon idé att åka dit senare och passade på att plocka lite hallon. Helt plötsligt kändes det som om jag blev skjuten i armbågen och jag bara skrek. F**K vad ont det GJORDE! Humla konstaterade jag och gick fort hem igen. Jättemärke blev det och ont gör det. Men detta avskräckte inte, utan efter lunch packade vi in oss, 4 generationer, i bilen och åkte till Moen, morfars föräldrahem. Mormor, mamma, jag och tjejerna. Senare anslöt även Pia med sina två yngsta. Hallon och blåbär stod på agendan idag. Så gott och så mysigt. Jag njuter och njuter och njuter av att "muscha" runt i skogen i världens fulaste (mina gamla i och för sig, men kombinationen är oslagbar) kläder och bara vara. Och plocka och plocka och plocka. 13:30-18:30 minsann. Det kanske bör tilläggas att vi vuxna plockade, och de lite yngre åt...


Här är i alla fall delar av dagens skörd:


Efter skog njöt vi av trädgård och altan! Och av syster/moster!


Inatt sover även kusin Hugo här. Han och Moa är superbästisar och leker och myser mest hela tiden. Gosigt!



Nu sover dock alla utan jag, men det dröjer inte länge förrän jag ansluter mig till den skaran. Fler bilder kommer säkert i veckan, och då med inte lika tvära kast. Skogen är skogen och här händer inte så mycket ;)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilka härliga bilder! Gud vad fin Johanna var i sin klänning! :) Härliga bärfat med, avis jag blir :)

Tack för sist förresten, mkt mysigt! Får vi göra snart igen. Kram

2010-07-28 @ 18:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0