Vi nu

Några av bilderna som följer hör till föregående inlägg. Därav hoppar jag djupare förklaringar till vad du ser. Så här (bland annat) hade vi det när syster och alla barn var här och hälsade på.

Kusinkväll... Tur att bilden på hur jag såg ut i sammanhanget, med så många vakna barn vid klockan 21, inte ligger på denna dator, för då hade jag säkert lagt ut den...

Kusinmys på stranden! Både ovan och nedan.


Den, i förra inlägget, nämnda grillkvällen med den andra tvåbarnsfamiljen (snart trebarnsfamiljen) var jättemysig! Sötaste värdinnan övar på bebis...

Det är dock ganska jobbigt att vara på grillkalas. Det tyckte i alla fall Moa och yngsta killen hos värdparet... Inte så konstigt med tanke på att klockan var typ 00, men ändå.


I söndags var vi på stadsbondgården innan vi grillade hos svärmor. Båda aktiviteterna var jättemysiga!


En helt allmän bild på kära Molly som sitter och leker med ett stort leende mest hela tiden *peppar peppar*.


Igår var jag och tjejerna vid havet med farmor/svärmor. Supermysigt! Fin strand, nöjda barn, varmt vatten och lite lugn och ro. Trots ett evigt packande och bärande dit och hem. Men väl där är det härligt. Jag kan dock bara inte bestämma mig för om det är värt besväret... MEN, även om jag inte kan erbjuda mina barn en trädgård, kan jag erbjuda dem havet precis när de (eller jag) vill!


Till och med Molly badade, och hon ÄLSKAR det!


Moa fisk!


Har man ingen trädgård, skaffar man sig en. Igår blev det middag i det gröna. Vi har i princip adopterat gräsmattan nedanför vår trappa och är där alltid hela tiden. Stackars underbara grannen har vi också adopterat. Vi lever i kollektiv nu. Kalas. Idag gick det så långt att Jimmy gick in i hennes kylskåp och hämtade sig middag som hon lagat. Lovely! Underbara människor ska man vara rädd om. Favoritgrannen är ett exempel!

Förresten har vi fått en blond dotter i Moa så här på sommaren...

Då var vi helt plötsligt vid här och nu. Så här är min utsikt i detta nu:

Tända ljus, vitt vin, solbränd make och varsin dator. Det känns som om vi är utomlands. 25 grader och klockan är 23:15. Dagen idag har varit intensiv, vilket alla dagar är när det är varmt och man ska roa två små damer och sig själv. Förmiddagen tillbringade vi vid havet (är det värt besväret???) och eftermiddagen med ovan nämnda ängel till granne samt med oss själva utan Jimmy. Han var på möte och vi fixade och trixade här hemma. Moa somnade 20:30 och Molly 22, men vi har ändå njutit av kvällen här ute. Grillad lax, hemmagjord potatissallad, vitt vin och sommar. Det är helt okej. Vissa delar av sommaren tycker jag mer om än andra. Jag vet att du tycker jag är vansinnigt korkad om jag säger att jag längtar till hösten. Men om jag räknar upp NÅGRA av de saker jag längtar efter, förstår du att motsatsen är det jag lever i just nu.
RUTINER. Dagis tre dagar i veckan för Moa. Alla jag känner är hemma. Struktur på tillvaron. Måndag ser ut si och tisdag så. Svalare väder så man slipper gå runt i underkläder. Barnen somnar i tid på kvällen och vaknar i tid på morgonen. Jag orkar åka och träna. Jag äter nyttigt eftersom även maten och innehållet i kylskåpet är rutinbaserad.

För övrigt tycker jag det är ganska jobbigt med sommarpressen. "Solen skiner, alla ska vara glada, vi ska hitta på en miljon saker hela tiden och var lyckliga". Jag vill vara inne, måla med vattenfärg, dricka varm choklad, ha på mig stickad kofta och tända ljus. Så det så.

Jag är Askungen. Min balklänning består av en grönvit Pumaväska med mina pysselsaker i. Den står där och tittar på mig. Jag har en minut om dagen att ägna åt den. Det blir aldrig av. Hur Molly är när hon är 5 månader kommer jag få skriva när hon är 5 år. Jag får hitta på då. Skorna till balklänningen är mitt piano. På lördag ska jag sjunga och spela på bröllop. När kommer alla fåglar och möss och fixar till min outfit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0