Back again

I torsdags slutade skolorna, grundskolorna, och sommarlovet tog vid. Det firade Molly med att sitta och studera mig när jag sorterade förråd, klädkammare och allt däremellan.

Jag har väl sagt att vi håller på att göra om och möblera och så? Det gör vi i alla fall. Därför var det inte helt skönt att åka från det kaos vårt hem för tillfället är för att genomleva den mest hektiska helgen på hela våren. Vi begav oss till Småland torsdag kväll med tron om att tjejerna skulle somna och sova för natten. Tji fick vi. Mamma och pappa gick och la sig 22:30 och vi fick snällt vara uppe med Moa som hade fullt sjå att leka ikapp med alla mormors saker. Fredagen ägnades åt varsin löprunda innan det blev studentkalas för yngsta kusinen. Därav är kusinstudentkalasen ett minne blott. Tyvärr. För det var väldigt roligt att träffa alla och tjata av sig lite! Lördag morgon begav jag mig med buss från Jönköping mot Göteborg för att vara med på möhippa för kära Johanna som haft den dåliga smaken att flytta på tok för långt från mig. Men roligt hade vi, trevligt var det och fin var hon!

Schemat för dagen blev ganska pressat för min del, men jag hade roligt när jag väl var med.
11:25 Buss från Jönköping
15:00 Buss från Nordstan till ett spa där jag mötte upp gänget som spa´at.
17:30 Buss och spårvagn hem till en tjej där vi "mellanfestade" lite och gjorde oss i ordning.
19-22 Satt vi på en restaurang och åt Tapas och umgicks allmänt.
22:45 Spårvagn till centralstation
23:25 Buss till Jönköping
01:40 Bil till Vaggeryd
02:15 Hemma.
Varför stressa hem och inte sova i Göteborg? Jo... på söndagen var det nästa evenemang, nämligen 85-års-kalas för mormor vilket tog hela dagen i anspråk då vi firade i Vetlanda OCH i Vaggeryd.
Här har vi mormor med sina två döttrar, fyra av oss fem barnbarn och sju barnbarnsbarn. Inte illa jobbat! (Sorry Pia, jag vet att du kommer bli sur för att du gör en konstig min, men det GÖÖÖÖR inget!....)


När vi varit med och firat lilla mormor i x antal timmar begav sig jag och Jimmy hem till mamma och pappas hus för två timmars ensamtid då vi kunde fira vår första bröllopsdag i fred innan resten kom hem. Från början skulle vi suttit i husvagnen eftersom det var enda stället där vi kunde vara ifred hela kvällen, men där saknades dynor, så det fick bli firande med sällskap... Vi får ta igen det där nästa år. Och året efter det, och efter det och efter det... Lite skumpa blev det i alla fall!


Idag är det ny vecka och vi har haft en kalasfamiljärdag om ni frågar mig! Vi startade dagen inne på IKEA i Jönköping. Detta fantastiska ställe där ALLT finns till underbara priser och barnvänliga utrymmen och restauranger och grejer. Det gillar vi. Lite "Spara & Förvara" till vårt göra-om-hemma-projekt blev det och vi avnjöt middag när Moa lekte i lekrummet. Nice. Sedan blev det Halmstad. Underbart att komma hem när det inte är söndag kväll och det ligger en arbetsvecka framför, utan vi är lediga och kan packa upp lite då och då. Förutom uppackning har vi även varit ute och sprungit båda två, varit och handlat och ätit underbart god grillad lax. Bästa köpet hittills den där grillen alltså! Ikväll har jag roat mig med att fläta halva Moas hår när hon har slabbat med vatten vid diskbänken. Sovvägran där. Funderar på att fläta hela håret imorgon... Nu sover hon i alla fall. Molly också. Jag ska hoppa in i duschen för att sedan avnjuta resten av kvällen i soffan med att planera veckan.


För övrigt börjar jag komma lite i balans nu när alla hysteriska event är över. Nu börjar det så sakta lugna ner sig. TACK. Jag är en balansmänniska. Jag måste ha lagom av allt. Men det resonemanget kan vi ta en annan gång.
Förresten, jag tror inte jag nämnde att jag och tjejerna varit hos fotograf. Smakprov:






Kommentarer
Postat av: Jossan

Herregud vilken hektisk vecka ni har haft!! Blir trött bara jag hör det ;) Vilka supermysiga bilder från fotografen , hur söta som helst ju! :) Hoppas vi kan ses snart (1,5, vecka till semester, tjohooo!)

Stora kramar/Jossan

2010-06-15 @ 13:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0