Här händer det grejer!

Det brukar ju vara mycket på gång i vårt liv, och så är det fortfarande. Enda skillnaden är att vi nu är två om allting vilket är alldeles fantastiskt underbart! I fredags tog alltså Jimmy examen och vi började dagen med att baka och fixa och dona. Molly ägnade sig åt att utforska underlaget i babygymmet.


Under examensceremonin i kyrkan kunde jag knappt hålla tillbaka tårarna. Tänk att vi fixat det! Att vi klarat oss igenom den här pissiga hysteriska våren! Väl hemma väntade kalas med föräldrar och farföräldrar och såhär lyckliga var vi.


Eftersom att mina föräldrar alltid "måste" sova över här när de hälsar på passade vi på att fira examen på stan. Vi började kvällen med att grilla och fira lite hos Jimmys klasskompis, numera yrkeskollega. Jag och tre grabbar. Men de höll sig i skinnet och skötte sig näääääästan hela kvällen... Att sitta på Bull´s nu för tiden är en sällan upplevd lyx och jag njöt av att bara titta på människor och känna pulsen!

Lördagen ägnade jag delvis åt att sjunga med ett coverband på en 30-årsfest. Hysteriskt roligt trots den sena timman... Vi skulle (trodde vi) få börja vid 22-tiden och jag tänkte vara hemma vid 00, men när jag hade föreställt mig att jag skulle krypa ner i sängen gick vi på scen. Så kan det gå. Två kvällar ute på rad. INTE ofta och nu räcker det på ett tag. Trodde inte att jag skulle bli "mätt" på att vara hemifrån så snabbt, men tydligen. Jag längtade hem till Jimmy och tjejerna.

Söndagen ägnade jag åt barnkalas och vi åkte runt lite och handlade och fixade och donade och därefter tog jag tag i balkongen. Nog för att jag är bitter och sörjer att vi inte har någon trädgård, men balkongen, den tycker jag om! Nu står där lite nya golvlyktor, förrådet där ute är sorterat och själen har fått balkong-ro för ett tag. Några inköp till, sen så! Jag gav mig även på klädkammare och garderober, vilket vi fortsatte med igår måndag. Vi ska möblera om här hemma lite grann med rumbyten och sådär, vilket drar med sig även garderobsbyten. Allt detta har jag gått och väntat på halva våren att få sätta igång med, och nu när Jimmy är ledig är det äntligen dags!

Igår hämtade vi Moa på dagis och åkte till Åhus till familjen Johansson-Mårtensson för att beskåda deras underverk nummer två och få lite trevligt sällskap. Jag tror inte jag ska åka dit någon mer gång, för det är så fruktansvärt att få känna på hur underbart det är att bo i hus och ha världens bästa och mest barnvänliga trädgård för att sedan återvända till vår lägenhet på andra våning... Nedan lite bilder från gårdagen och dagen idag:

Tänk att kunna vara inne med bebisen och de stora leker ute när det regnar! Lovely!



De minsta små... Molly är inte så liten längre! Molly och Millie, vilket radarpar!


Karlarna verkade också trivas trots sin minoritet med sex tjejer!


Idag blev det kalasväder innan vi åkte hem, så till lunch avnjöt vi grillade hamburgare. Och barnen bara lekte, och lekte och lekte och lekte och lekte...... JAG VILL HA TRÄDGÅRD.


Ja, de åt lite också förståss.... och drack mjölk.



Ikväll när vi kom hem åkte Jimmy på fotboll. U21-match någonting. Jag och tjejerna klarade oss rätt bra trots nattning. Moa sov hela vägen hem från Åhus, halv 4 till halv 6 men ändå ville hon sova klockan 20. "Mamma gå ut" och 10 minuter senare sov hon. Molly sov redan då. 20:30 vaknade båda två och jag fick natta båda samtidigt i vår säng. Det gick hur bra som helst och när de somnat bar jag dem till respektive säng. Nu kom Jimmy hem och håller för tillfället på att förbereda te och mackor till balkongsittningen. Mysigt!

Framöver händer hur mycket som helst samtidigt som vi ska få till den här ommöbleringen hemma. Besök, skolavslutningar, möten hit och dit för att inte tala om helgen. Student, bröllopsdag och 85-årskalas. Har vi lite att göra? Jo, något! Men nu blir det mys på balkongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0