Härlig söndag!

Idag har jag känt på hur det hade känts att ha mor och far i samma stad. De har varit här i eftermiddag och kväll en sväng. Lovely! Kära bror med flickvän har nämligen flyttat i helgen (inom Helsingborg), och mor och far har således befunnit sig där för att agera flytthjälp. Halmstad KAN ligga på vägen från Helsingborg till Vaggeryd om man bara vill, och det ville vi. Så idag har jag njutit av "lagom" mycket föräldrasällskap. Fast jag kan erkänna att jag inte ville att de skulle åka hem, men, men.

Pappa hade med sin käraste leksak borrmaskinen och har spetsat till vår nya möblering ytterligare med diverse hyllor, skåp och speglar. Helt fantastiskt fint! Han ÄR så duktig min far. Också får han agera lärare åt Jimmy också, om vi någon gång skulle (få chansen att) göra något själva... ;) Missförstå mig rätt. Så nu är här så fint så fint, igen. Nu dyker ännu fler pillprojekt upp. Så pass många att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ta tag i först. Kanske sortera skor och placera in i nya skoskåpet?

Eller filura på vad som ska stå PÅ skoskåpet? Eller på hyllan över sängen? Jag måste i alla fall göra något åt bilden som visas i nya spegeln. Och det ska jag göra när jag röjt i köket. Hantlarna ligger och väntar på mig. Igår sprang jag. Imorgon också.

Rapport angående tjejerna samt veckan som ligger framför.

Moa är harmonisk och trotsig om vartannat och fortfarande fantastiskt söt i sina rastaflätor. Hon är också oerhört duktig på att sjunga. Framförallt är jag impad över hennes förmåga att sjunga i rätt tonart och takt när jag spelar till. Så fint också! För henne är det leka affär som gäller samt rada upp saker...

Från vänster: Moa, kanin, Linus, Lina, Bamse, Bäbis, Lisa, Anna, Gösta. Moa har själv namngett alla utan Bamse, Lisa och Anna. Fråga mig inte varifrån hon får allt...

Molly har börjat äta gröt. Också snurrar hon sig fram genom livet. Alla sätt att ta sig "fram" på är bra utan de dåliga. Varför ligga kvar på filten när man kan rulla in i puffen?

I veckan som kommer blir det en del träning innan vi återigen beger oss till kära, kära vännerna i Åhus! Lovely! Sedan är det ju midsommar också! Vilken fantastisk vecka det ska bli! Två hela gemensamt lediga veckor kvar innan vi drar till Öland för att sedan bli av med Jimmy till Posten...
Nä, nu lite pillprojekt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0