Midsommarhelgen! Typ...

Jag får väl börja med att be om ursäkt för att redogörelsen för helgen inte kommer förrän nu, måndag kväll, men så är det när det är fullt ös medvetslös dygnet runt! Jag fjäskar till mig en ursäkt genom 13 bilder istället!Midsommarafton blev helt godkänd, inte minst tack vare vädret! Vi påbörjade firandet hos Jimmys farmor som fyllde år dagen till ära. Efter att jag förberett diverse mat till kvällen. Tack vare vädret kunde vi vara ute heeeeeeeeeeeela dagen. Underbart!


När vi kalasat färdigt hos födelsedagsbarnet intog vi vår adoptivaltan på andra sidan vägen hos Bjarneborg-Dellgren. Fantastiskt! Grill, god mat och dryck och lek för de små. Till och med en midsommarstång på bordet och jordgubbsservietter!


Självklart måste man äta både en och två och tre jordgubbsdesserter på midsommarafton, och här är den tredje! Moa var mest intresserad av flaggorna...


Och som vi alla vet festas det som mest på midsommarafton, och det är då helt okej att däcka i soffan framåt 23-tiden... I alla fall om man är två år och skiter lika grundligt som sin mor i fotbolls-VM...


Och tur var väl det, att hon sov alltså, för midsommardagen till igår kväll (senare än tänkt, hahaha) hade vi sällskap av syster med familj. Lördagen ägnades åt lite hälsa-på-fika ute hos kusinen på Hagön innan vi tog bussen till staden och gjorde uteserveringarna.... Eller en i alla fall!
Jag vet att man inte ska äta pizza när man är för tjock, men jag tränar ibland i alla fall!


Vi hann till och med avnjuta Picassoparken innan bussen tog oss hem till Slabbedask och kortspel natten lång. Barnen sov och alla var nöjda och glada.



Dagen därpå hade solen äntligen fattat att det är SOMMAR nu, så vi ägnade dagen fram till klockan 16 (då Tyskland-England började, fotbollsVM styr mitt liv) åt simstadion. Molly var överlycklig i Moas stol!


Moa var ännu mer överlycklig i vattenrutschbanan! Och jag var ungefär lika överlycklig i bikini i en solstol. Inte p.g.a. klädseln, men över värmen och det faktum att lite solbränna får en fet mage att se liiiite liiiite mindre ut... Vill jag intala mig. Haha...



När vi lämnade simstadion släppte vi av karlarna på den nyöppnade sportsbaren som så lägligt ligger på Vallås för att de skulle se matchen. Vi kvinnor med barn åkte helt stereotypt hem och passade barnen, drack kaffe och förberedde maten. Ungefär när karlarna kommit hem och bilen skulle packas insåg kära syster att bilnyckeln nog låg i bagaget i den LÅSTA bilen. Men lika glad var hon för det, och pastasalladen kunde intas på gården under tiden vår underbart snälla pappa satte sig i bilen 15 mil härifrån för att komma ner med familjen Wetters extranyckel så att de kunde ta sig hem. Under väntetiden hann även jag och Pia cykla till Ica och köpa tilltugg till kaffet och där lyckades hon halka på ett bananskal... Jag trodde det var en myt att man halkade på sådana! Det är fantastiskt roligt att vara i hennes närhet måste jag säga. Love ya´sis´!


Dagen idag var varm! Dagen fram till 14:30 ägnades åt övning inför bröllop med brudgummens bror från Uddevalla. Jag sjunger ju lite på bröllop och dop och så, och då bör det övas. Framförallt om det ska ske tillsammans med någon. Ja, jag övar ju annars också såklart, men ja, ni fattar. När de åkt gick vi ut. Såhär såg det ut från vår ytterdörr när jag tittade ner.

Det är helt underbart att det är så mycket barnfamiljer som bor här och att man kan hjälpas åt med saker och vatten till exempel. Poolen är vår, vattnet fick vi tack vare grannen på bottenplan som har vattenslang. Lovely.

Det här kallar jag att få slabba med vatten! OJ vad hon trivdes! Och Molly var ganska nöjd som publik hon också!


Riktigt bra översikt över töserna hade jag när Jimmy var iväg på fotbollsavslutning. Nu är det uppehåll minsann. Skönt det!
Kvällen efter hans hemkomst har ägnats åt en låååååååååååång promenad för min del. Med Mp3-spelare och allt. Det ser nog ganska roligt ut när jag är ute och går med den, för så fort det byts låt, byts även mitt tempo. Haha.
Nu blir det snart sängen. Sista lediga veckan hemma i Halmstad och vi ska utnyttja det lilla som är kvar genom att hälsa på bror och flickvän i Helsingborg imorgon till onsdag. Torsdag och fredag ska Jimmy jobba och lördag morgon, tidigt som as, åker vi till Öland med familjen Wetter. Den kan gå precis hur som helst! Det ser jag fram emot!

För övrigt undrar jag hur mycket det kostar att fråga om man vill vara med? Det var det där med behovet av anonym blogg ja.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag måste säga att jag är nyfiken på denna hemliga klubb eller vad det är som det snackas om...dra iväg ett mejl eller ring eller sms eller nåt vetja... Grym ide för molly i stolen, haha!

2010-06-28 @ 23:46:09
Postat av: Pia

Vilken härlig midsommar ni verkar haft! Det var ju såå gött väder :)

Hoppas vi kan ses snart!

Håller med linda mkt bra idé med molly i stolen :)

Ha en skön semester på öland o hälsa familjen! Kram

2010-06-29 @ 21:14:38
Postat av: johannapannan

den sista funderingen vill jag ha en förklaring till??



och du. Säger du fler gånger att du är tjock, att din kropp inte är ok eller nåt så lackar jag ur. Du är jättefin!! puss!

2010-07-02 @ 21:38:23
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0