Mitt val!

Det är lite jobbigt ibland, det där med att JAG alltid väljer! Det hade varit så skönt att kunna skylla på någon eller något annat ibland. Men det är faktiskt BARA jag som väljer hur jag ska reagera och förhålla mig till olika saker. Alla situationer har både för- och nackdelar. Det finns alltid både bra och dåligt att ta med i beräkningen. Jag satt och funderade på det när jag nattade Moa ikväll. I vintras sa jag heeeeela tiden att jag längtade till sommaren då det bara är att slänga på Moa ett par skor och gå ut och leka. Visst, så är det. Men det finns också nackdelar på sommaren, så klart. Hon vill aldrig gå in när vi är ute. Det är ljust huuuuuuuuur länge som helst och jag blev riktigt sur på mig själv när jag satt och tänkte att jag längtar till hösten då det blir mörkt tidigt och hon förhoppningsvis somnar tidigare än 21! Aldrig blir man nöjd! Eller? Jo! För det är JAG som väljer att fokusera på för- ELLER nackdelarna! Och det är det som är så jobbigt. Förstår du hur jag menar? Eller snurrar jag in mig för mycket nu? Jag lämnar det i hopp om att inte komplicera ännu mer....
Imorgon drar vi till Åhus igen. Härligt! Den här gången stannar vi längre och har bättre väder. Det har jag bestämt. Nu sover tjejerna, Jimmy tittar på fotboll (nähä!?!) och jag ska gå och lägga mig. Kvällens löparrunda var fantastisk. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0