NU så.

Nu är vi på plats i Halmstad sedan en vecka tillbaka, imorgon, och har hunnit med hur mycket som helst. Till exempel har vi blivit med grill. MYCKET trevligt och gott!



Molly har blivit med lekmatta efter ett besök på IKEA när vi ändå var i de småländska skogarna.


Men framförallt har Moa blivit 2 år! Hela dagen, och dagarna före, återupplevde jag 2008 års 26-28 maj. Undrar om det alltid kommer att vara så?! "Nu gick vattnet", "Än är hon inte född", "Nu tog de beslut om snitt" o.s.v.
Vi lyckades, med hjälp av ställd klocka, ta henne på sängen, i sista minuten. Hon satt upp när vi kom in och sjöng, och hon fattade ingenting! Men när paketen började rulla på kom hon igång! "Mer ket!"


Och hos familjen Karlsson är den årliga födelsedagshatten ett måste!



Själva födelsedagen firades av vår familj fram till klockan 16. Då kom Jimmys mamma, bror, farmor och farfar samt pappa med flickvän. Då blev det ännu mer paket, paj och till slut den amatörsmässiga men MYCKET goda kissekattårtan! Det är ju trots allt en tvååring som fyller år, då ska det väl ändå se ut som att tvååringen i fråga gjort tårtan också. Eller? ;)


Moa var dagen till ära en mycket cool dam.


Släktkalas nummer ett var över någon gång vid 8-tiden på fredagskvällen och lördagen startade med barnkalas! Av någon anledning hade våra töser för en gång skull tagit sovmorgon och vaknade halv 9. Kalaset började 10 och det fanns EN DEL att fixa inför vill jag lova. Men det gick i lås! Det är fascinerande hur mycket fyra tvååringar lyckas röra runt på en och en halv timma... Lagom trött var man när detta kalas var slut vill jag lova. Men trevlig stund, fina paket och alla var nöjda och glada.


När barnkalaset var slut och vi fått några timmar på oss att ladda om tog nästa kalas vid bestående av min familj. Syster med familj dök in vid 3-tiden och bror med flickvän kom vid 4. Några skickades till busfabriken och andra åkte och handlade medan vissa gosade bebis här hemma. Till slut anlände även mor och far och kalas nummer tre kunde börja.


Efter tacos och paketöppning begav sig alla utan de två äldsta samt den allra yngsta ut för att spela fotboll. Hysteriskt roligt trots bollrädsla och fula tacklingar. Tjejerna mot killarna tyckte de yngsta killarna. Orättvist! Framförallt eftersom att de tre äldsta "killarna" spelat fotboll, mycket fotboll, i sina dar! Och till på köpet var vi tjejer fem stycken varav en är hysteriskt bollrädd och har "precis" fått barn, en tappade skorna så fort hon lyfte fötterna och de två yngsta gick bredvid planen och plockade blommor... Men roligt hade vi! Och varma blev vi!

Efter matchen blev det en flaska rosé på balkongen innan rabarberpaj och kaffe. Bror med flickvän åkte hem och resterande sju sov hos oss! Elva personer på 96 kvadrat. Varför inte?! Jag vet!
Söndagen innehöll plock, städ, mat, minigolf och kinamat. Gott! Trötthet fanns det också massa av vill jag lova! Då var det dags för nästa kalas, Jimmys farfar fyllde år. Stackars "Mors dag" hamnade i skymundan, men paket fick jag vill jag lova! En spabehandling. Så intelligenta döttrar jag har! Sedan hoppade denna vecka igång. Moa var på dagis igår och jag röjde hennes rum. Sorterade ut, städade och möblerade om. Skönt! På kvällen när Jimmy kom hem var jag ute och sprang minsann. Lovely!

Inatt vaknade jag av en märklig syn. Moa vaknade vid 2 och gallskrek. Jag gick ut för att hämta henne och där stod hon, i Mollys pyamas, storlek 62! Behöver jag nämna att jag inte var inblandad i hennes nattning igår?!?! Hon var vaken till 5 och bara skrek. När hon somnat vaknade nästa och var hungrig och åt till klockan 6. Sedan blev det en timmes sömn innan det var uppstigedags. Detta resulterar i sammanlagt fyra timmars sömn åt mig! Ingen bra uppladdning inför dagen idag då Jimmy varit borta från 7:45 till 18:45. Men dagen har gått bra ändå. Först öppna förskolan, hem för lunch och hela eftermiddagen har vi haft mysigt sällskap i form av dagiskompisen W och hans lillebror och mamma.
De små:


De stora:


Nu: Tisdag kväll, 20:23, Moa sover, Jimmy sitter i soffan med Molly, jag är trött. Jimmy har haft sitt sista i skolan idag. Nu ledig. MYCKET märklig känsla! Framförallt för honom kan jag tänka mig.
Och jag bryter i princip varenda bloggregel: Skriv kort, skriv ofta, ha mycket bilder. Nä. Sista regeln håller jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0