Att prioritera....

Det är något jag lärt mig av att vara förälder. Småbarnsförälder framförallt. För om jag mot förmodan någon gång får några minuter för mig själv, så är valet inte särskilt svårt vad jag vill göra. Just nu till exempel. Moa är på dagis, Molly sover i vagnen utanför och om jag får välja mellan att sitta lite vid datorn med TVÅ lediga händer, ramla ner i soffan eller gå på toa i fred så gör jag hemskt mycket hellre det än ställer mig och diskar! Det kan jag göra när Moa är hemma eller när både jag och Jimmy är här. Men helt egen tid, då behöver jag stänga av alla motorer. Snart är det BVC som gäller, och det blir buss dit. Det är skönt. Det är mycket man kan göra när man åker buss som man inte kan göra när man kör bil. Dagdrömma, läsa en bok, eller helt enkelt glömma bort vart man ska. Stadsbussarna kör ju bara sin runda, så till slut kommer jag ju hem även om jag glömt hoppa av där jag skulle... Det är bra när man är så slut och väck i huvudet som jag är för tillfället :)
Igår hade vi min syster med dotter här. Vi har en hel hjärna tillsammans konstaterade vi. Jimmy höll inte med. Han tyckte inte ens vi hade det. Känns bra. Hahaha. Kanske inte i och för sig. Det händer alltid konstiga men ack så roliga saker när vi är på samma plats samtidigt. Igår var vi ute och bar barnvagn t.ex. Resultat: ASGARV, nötter på marken och ett stort svullet och blått finger. Min hjärna är alltså inte hel idag eftersom att syster inte är kvar, därför kan jag inte dra hela historien. Men det finns bildbevis. Nästa inlägg kanske får presentera detta... Nä, nu ska jag ta min halva hjärna och ge mig ut i friska luften och se om det gör någon positiv inverkan. Målet idag är att hålla sig vaken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0