Jag ammar!

Så är det. Det är DÄRFÖR jag glömmer vad jag sagt, gjort, inte gjort och så vidare. Och blandar ihop M1 och M2. Det får nog bli till att skriva ut namnen helt tills hjärnan hoppar tillbaka på rätt plats! Det är såklart Molly som fått mjölkdomen och inte Moa! Hon har ju kommit ur sitt och sitter fast i laktosträsket för närvarande... Så var det med det. Nattens grubblerier handlade om logiken i namnen på glassbilen och bokbussen. De är ju ganska logiska, glassbilen är en bil som kommer med glass och bokbussen är en buss som kommer med böcker. Men varför heter det i så fall husbil? I och för sig så är det ju en bil som innehåller någon form av hus, men ändå... Man blir dum av att inte sova på nätterna. Och glömsk! Och allmänt virrig... Dagen idag får väldigt gärna fortsätta i samma harmoniska stil med en Moa som aktiverar sig jättebra själv. Även om det betyder att hon målar i mina böcker med kvarglömda pennor (har jag sagt att jag är glömsk???). Jimmy ska nämligen vara borta heeela eftermiddagen och kvällen. Det är inte annat än att jag är lite nervös... Men det glömmer jag nog ganska fort när han väl kommit hem... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0