Jag är och förblir en slav!

Jodå, lite samarbetsvillig är lilla mammas dator minsann. Här flyter livet på och dagar och nätter ihop. Båda små krånglar nattetid och jag börjar mer och mer se ut som en zombie... Why not liksom. Vad gör vi då i de Småländska skogarna...? Början blev lite oplanerad... Syster med alla barnen dök in för att få sällskap i all ensamhet i onsdags kväll. Systers man hamnade nämligen på sjukhuset med inflammerad blindtarm och innan vi visste vad felet var hann vi bli ganska oroliga och syster ville således ha sällskap. Också ville hon (och barnen) gosa bebis. Såklart.


Igår var det torsdag (jag måste påminna mig själv för att hänga med i svängarna) och då hade vi lite fikabesök av mammas väninna. M1 har fått fram min gamla docksäng och gissa om hon blev förtjust när hon fått en ny docka i sängen! Perfekt avlastningsplats för M2!


Idag har jag gjort något så lyxigt som att gå till frisören! I 2,5 timma fick jag sitta i lugn och ro och bli omhändertagen och dricka te. Lovely! Jag får väl lägga upp en bild på resultatet så småningom... Måste bara piffa till mig lite i så fall! (Är det världens värsta och mest "käcka" uttryck eller??? hahaha piffa till...). I alla fall. Jag dök ner i skvallertidningarnas värld, vilken är den värld frisörsalonger verkar befinna sig i, och hittade faktiskt en del tänkvärda skriverier. T.ex. var det en kändis som konstaterade att barn är detsamma som slaveri. Att skaffa barn alltså. Och jag håller nog med. Och det ska väl vara så! Skaffar man barn är man deras slav, livet ut! Oavsett om barnet är 3 veckor och gallskriker nätterna igenom och kräver att vara i famnen dygnet runt, om barnet är 2 och vill ha all uppmärksamhet i världen eller om barnet är 27 år och flyttar hem igen med två egna små barn. Som förälder är man slav! Acceptera! Jag ska försöka... Egoism och föräldraskap går inte ihop. Ever. Skulle kunna skriva en hel uppsats i ämnet, kanske ska göra det också... någon gång.

Resten av dagen idag blir social. I skrivande stund dök systers äldsta upp. M1 sover ute i vagnen, M2 kräver famnvistelse vilket hon får av sin mormor så att jag kan sitta vid datorn och således försätta mor min i slaveri... Om ett par timmar kommer min mormor, moster samt kusin för att inspektera M2. Kvällen ska ägnas åt syskon. Systers man får komma hem från sjukhuset idag och bror vår kommer också hit från Helsingborg i helgen. Men om vårt sällskap duger åt honom eller inte, det återstår att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0