Smålandshej!

Nu har jag introducerat Smålands vita skogar för M2. Eller, ja, jag ska! Vi dök hit idag nämligen, landade vid 17:30. Det blir lite så vissa veckor. När mannen har skola och jobb fem veckodagar av fem möjliga och fotboll fyra av fem möjliga. Då passar vi tjejer på att bege oss någonstans där vi har sällskap och 100% hjälp. Att bo med mina föräldrar några dagar som gör ALLT för mig och mina barn är världens lyx när den behövs som mest! Dessutom har inte hela min familj sett vårt senaste mirakel, så det passade ju bra då. Och vad smäller högre för M1 än att få busa med kusinerna? Det smäller lika högt för mamman att få sitta i lugn och ro i en soffa vill jag lova. Nu nattas M1 av mormor och M2 inspekterar tv-utbudet hos morfar. Och mamman får lite datatid. Inga bilder dock. Befinner mig ju vid mors dator där inga bilder värda att visas upp finns. Ännu. Jag har kameran med mig, och ska vara här några dagar, så det kommer säkert. Om datorn samarbetar. Den är inte riktigt så snabb som jag önskar. Klockan är endast 20:23, men jag funderar redan på att gå och lägga mig. Det är en märklig ekvation det där att få barn. Kroppen är i sämsta möjliga fysiska skick (nja, eller nästan i alla fall, konditionsmässigt och så bl.a.), man har inte sovit på flera veckor och ändå ska man förväntas orka tredubbelt så mycket som i vanliga fall. Är det någon gång man behövt vara i världens bästa fysiska skick och vara sjukt utsövd så är det nu. För att orka med två små. Då är Vaggeryd skönt. Jag ska njuta. Och kanske blogga lite då... We´ll see...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0